هانی زاده در گفت‌و‌گو با پانا:

رژیم صهیونیستی در تلاش است ناامنی در ایران را گسترش دهد

ایران در چارچوب حق مشروع خود اقدام حمله به پایگاه جیش‌الظلم در پاکستان کرد

تهران (پانا) - یک تحلیلگر مسائل منطقه گفت آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند که با استفاده از شرایط منطقه، ناامنی در ایران را گسترش دهند.

کد مطلب: ۱۴۴۱۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رژیم صهیونیستی در تلاش است ناامنی در ایران را گسترش دهد

حسن هانی‌زاده در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص تحولات اخیر بین ایران و پاکستان، اظهار کرد: «اقدام اخیر ایران در حمله ضدتروریستی به مراکز تجسسی موساد در اربیل عراق و همچنین مرکز جیش‌الظلم در پاکستان که یک مجموعه تروریستی خطرناک است، در چارچوب یک اقدام بازدارنده قابل تجزیه و تحلیل است.»

وی افزود: «با توجه به اینکه مجموعه تروریستی موسوم به جیش‌العدل از پاکستان وارد خاک ایران می‌شوند و به کشتار مردم سیستان و بلوچستان می‌پردازند، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق‌‌نامه‌‌های امنیتی بارها به طرف پاکستانی هشدار داده بود که ورود گروهک تروریستی جیش‌‌الظلم از پاکستان به ایران و انجام عملیاتی تروریستی در حقیقت نقض توافق‌‌نامه امنیتی بین ایران و پاکستان تلقی می‌شود.»

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: «آخرین بار مدتی پیش بود که پس از حمله به پاسگاه‌ مرزی ایران و شهادت چندتن از نیروهای انتظامی ایران، جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هشدار داد اما متاسفانه دولت پاکستان تحت تاثیر فضاسازی‌‌های امریکا و غرب، توجهی به هشدارهای ایران نکرد. به همین دلیل ایران در چارچوب حق مشروع خود، اقدام به حمله به پایگاه جیش‌العدل در پاکستان کرد.»

وی ادامه داد: «البته ارتش پاکستان در اقدامی شتاب‌زده پاسخ داد و این پاسخ کاملا غیرمنطقی است چرا که جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه دلیلی نمی‌بیند که پاکستان بخواهد مناطق مرزی ایران را مورد حمله قرار دهد.»

هانی زاده خاطرنشان کرد: «در اقلیم کردستان از مدت‌ها پیش، رژیم صهیونیستی اقدام به احداث پایگاه جاسوسی کرد و یا اقداماتی که انجام می‌داد موجب تهدید امنیتی ایران می‌شد به همین دلیل ایران هم در یک توافق‌‌نامه امنیتی با دولت مرکزی عراق، خواستار برچیده شدن ‌پایگاه‌‌های تروریستی تجزیه طلبان و پایگاه موساد شد که متاسفانه دولت مرکزی عراق و مقامات اقلیم کردستان توجهی نکردند و این نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند که با استفاده از شرایط منطقه ناامنی در ایران را گسترش دهند که آخرین بار حادثه تروریستی کرمان بود که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این جنایت مرکز موصاد در اربیل را هدف قرار داد.»

لازم به ذکر است؛ حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در خصوص حملات اخیر ایران به گروه‌های تروریستی گفت: هیچ یک از شهروندان پاکستانی مورد حمله موشک و پهپادهای ایرانی قرار نگرفتند. گروه جیش العدل را هدف قرار دادیم نه شهروندان پاکستانی، هدف ما تروریست ها ی موسوم به جیش العدل در خاک پاکستان بوده اند.

وزارت خارجه پاکستان نیز اعلام کرد: صبح امروز پاکستان مجموعه‌ای از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. تعدادی از تروریست‌ها در جریان عملیات رزمی با اسم رمز "مرگ بر سرماچار" کشته شدند.

وزارت خارجه پاکستان افزود: طی چندین سال گذشته، پاکستان در تعاملات با ایران، همواره نگرانی‌های جدی خود را در مورد پناهگاه‌های تروریست‌های پاکستانی الاصل که خود را "سرماچار" می‌نامند در داخل ایران به اشتراک گذاشته است. پاکستان همچنین پرونده‌های متعددی را با شواهد عینی از حضور و فعالیت این تروریست ها به اشتراک گذاشت.

وزارت خارجه پاکستان گفت: با این حال، به دلیل عدم اقدام در مورد نگرانی‌های جدی ما، این تروریست ها به ریختن خون پاکستانی های بی گناه بدون مجازات ادامه دادند. اقدام صبح امروز با توجه به اطلاعات موثق فعالیت های تروریستی در مقیاس بزرگ قریب الوقوع توسط آنها انجام شد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام غیر متوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد، دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: در حادثه‌ی سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶، قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان، با مشاهده‌ی آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه راسک، اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنان در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود، که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای مقابله ی "متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است.

وزارت خارجه ایران تاکید کرد: حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریستهای مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمیدهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها این روابط را به ویژه در زمانی که نسل کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله‌ی اول جهان اسلام است، تیره کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار