مرد برنزی هانگژو از اهمیت پایگاه نخبهپروری در کشور میگوید؛
مدارس استثنایی، قلب تپنده برای آینده پارالمپیک کشور هستند
معلمان ورزش از افسران سازندگی در ورزش کشورند/ وزارت ورزش زیرساختهای لازم برای توانیابان را فراهم کند
تهران (پانا) - عضو تیم ملی پاراتنیس ایران آموزش و پرورش را پایگاه نخبهپروری در کشور برشمرد و گفت مدارس استثنایی قلب تپنده برای آینده پارالمپیک کشور هستند.
مهدی رضاپور دارنده مدال برنز پارآسیایی هانگژو در گفتوگو با پانا درباره جایگاه آموزش و پرورش در ترسیم آینده روشن برای ورزش قهرمانی کشور، اظهار کرد: «آموزش و پرورش، پایگاه نخبهپروری برای ورزش قهرمانی کشور است. اکثر مدالآوران المپیک و پارالمپیک از مدارس قدم به مسیر حرفهای ورزش گذاشتند.»
دارنده مدال برنز پاراآسیایی هانگژو افزود: «معلمان ورزش در مدارس از افسران سازندگی در ورزش کشور هستند. این مربیان حجم قابل توجهی از آیندهسازان ورزش کشور را تحت پوشش دارند و نقش زیربنایی و زیرپوستی در شناسایی نخبگان ورزش در رشتههای مختلف دارند و میتوانند استعدادهای درخشان را به ورزش قهرمانی معرفی کنند.»
رضاپور تأکید کرد: «مدارس استثنایی، قلب تپنده برای آینده پارالمپیک کشور هستند، زیرا استعدادهای بسیار ارزشمندی در این مدارس داریم که باید شناسایی و به ورزش قهرمانی معرفی شوند. این امر هم بر عهده معلمان ورزش در این مدارس است.»
آموزش و پرورش تأثیر زیادی در معرفی بنده به مسیر قهرمانی تنیس روی میز داشت
عضو تیم ملی پاراتنیس ایران ادامه داد: «به طور مثال، آموزش و پرورش تأثیر زیادی در معرفی بنده به مسیر قهرمانی تنیس روی میز داشت و معلمان ورزش ما امثال بنده را شناسایی و به دستاندرکاران پاراتنیس روی میز کشور معرفی کردند و با گذشت مسیری پر فراز و نشیب به این جایگاه رسیدم.»
رضاپور با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی بین مدارس استثنایی باید بیش از گذشته تقویت شود، تصریح کرد: «در این راستا، نیاز به همکاریهای ویژه فدراسیونهای ورزشی با آموزش و پرورش داریم.»
عضو تیم ملی پاراتنیس ایران با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان با آموزش و پرورش باید تعاملات تنگاتنگی داشته باشند، اضافه کرد: «این تعاملات باید بیش از گذشته در صحنه عمل پررنگ باشد.»
رضاپور با تأکید بر اینکه نقش وزارت ورزش و جوانان در تقویت زیرساختهای ورزش برای توانیابان بسیار مهم و حیاتی است، گفت: «هیاتهای ورزش جانبازان و معلولین در استانها هم باید نگاهی ویژه به ورزش در مدارس استثنایی داشته باشند.»
دارنده مدال برنز پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: «امیدواریم در آینده شاهد پویایی روزافزون ورزش در مدارس استثنایی و در بین دانشآموزان توانیاب باشیم.»
ارسال دیدگاه