معاون وزیر آموزش و پرورش:

به دنبال بازگرداندن مرجعیت به کلاس درس و مدرسه هستیم

یزد (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام این وزارتخانه با اشاره به اینکه سال‌ها، دانش‌آموزان متکی به کنکور و جزوه و سوالات نمونه بوده و هستند، گفت به دنبال این هستند که مرجعیت را به کلاس، مدرسه و معلم بازگردانند.

کد مطلب: ۱۴۴۱۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
به دنبال بازگرداندن مرجعیت به کلاس درس و مدرسه هستیم

محسن زراعی روز سه شنبه در نشست مدیران، معاونان و مشاوران مدارس استان یزد عنوان کرد: برای نیل به این هدف، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، بارقه‌های امید را ایجاد کرده است؛ در صدد این هستیم که دانش آموز را متوجه اهداف درسی کنیم و این فرصتی برای آموزش و پرورش است.

وی با تبریک سال ها موفقیت دانش آموزان استان یزد در آزمون سراسری و تجلیل از کوشایی و پشتکار مردم این استان، به تغییرات در نظام سنجش و پذیرش اشاره کرد و گفت: سال های سال نظام آموزش و پرورش ما به طور رسمی و عمومی، تحت سیطره نوعی از نظام آموزشی مثل چهار گزینه‌ای، حافظه محور و مبتنی بر تکنیک و مهارت بود و دانش آموز و خانواده ها نیز همه هم و غمشان موفقیت در آن نظام سنجی بود.

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به درس در این نظام آموزشی کار سختی بود و گاهی مدرسه خود به خود کلاس درس را تعطیل می کرد و برنامه های درسی فراموش می‌شد و کتاب درس کنار گذاشته شده بود و فقط معطوف به نظام سنجش بود و این از جمله گله همکاران بود.

زارعی ادامه داد: تغییراتی که اتفاق افتاد بر آموزش و پرورش تحمیل نشد، بلکه ما خودمان به دنبال این رویکرد بودیم و ما دنبال این هستیم که مرجعیت را به مدرسه و کلاس درس و معلم برگردانیم.

وی اضافه کرد: نگاه آموزش و پرورش این نیست که به تکلیف عمل کند، رویکرد جدید یک فرصت است و این فرصت ابعادی دارد که باید رعایت شود تا از آن درست استفاده شود؛ اولین تکلیفی که داریم این است که از این فرصت صیانت کنیم.

معاون وزیر یادآور شد: چالش اصلی که همیشه از ما سوال می‌شد این بود که خروجی های نظام آموزش و پرورش به دنبال حافظه محوری و یادگیری کپسولی است و دنبال یادگیری عمیق نیستند.

به گفته وی رویکرد جدید این است که به دنبال یادگیری عمیق باشیم و حفظیات را کنار بگذاریم که این یک فرصت برای دانش آموزان و همکاران است و بنا بر این است ارزشیابی ها هم بر همین اساس باشد یعنی ارزشیابی بر اساس یادگیری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار