عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پانا:

آموزش و پرورش ارتباط دانش‌بنیان‌های دانش‌آموزی و صنعت را برقرار کند

تهران(پانا)-عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد آموزش و پرورش می‌تواند مراکز دانش‌بنیان را در کشور با مدارس هماهنگ کند و از طرفی با ایجاد راه ارتباطی با صنعت شرایط را برای ورود آسان به بازار کار فراهم کند.

کد مطلب: ۱۴۴۰۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ارتباط دانش‌بنیان‌های دانش‌آموزی و صنعت را برقرار کند

فرهاد‌ طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش باید لینک و راه ارتباطی بین مدارس به ویژه استعدادهای درخشان با صنعت و دانش‌بنیان‌ها ایجاد کند.»

وی ادامه داد: «با ایجاد این ارتباط با مراکز علمی می‌توانیم از ایده‌های خوب و مفید دانش‌آموزان بهره‌مند شویم. آموزش و پرورش متولی آموزش بوده و باید در این راستا برنامه‌ای خاص تنظیم کند.»

ضرورت آموزش فنی و مهارتی در کنار آموزش تئوری صرف

طهماسبی ادامه داد: «نمی‌توان گفت برخی از آموزش‌های ضروری آموزش و پرورش را حذف کرد زیرا فرصت کافی برای این که آموزش‌های متداول و بابرنامه هم اضافه شود، وجود دارد. اما برای استفاده از نوآوری‌ها و شکوفایی استعدادها می‌توان از مسیرهای مختلف تکمیلی استفاده کرد تا اساس آموزش آسیب نبیند.»

این نماینده گفت: «برای جلوگیری از انواع آسیب‌ها مثل آموزش بدون خروجی، فراگیرنبودن فنون و حرفه‌های خاص و رکود آموزشی باید در کنار آموزش تئوری آموزش‌های فنی و تخصصی و عملی را به اساس آموزش اضافه کنیم.»

سازمان‌ نو‌آوری متولی شناسایی استعدادها است

طهماسبی درباره نقش سازمان نوآوری در کشف استعدادهای دانش‌آموزان، گفت: «سازمان‌ نوآوری متولی شناسایی استعدادها است. باید بستر به این سازمان معرفی شود و این سازمان برای شکوفایی از این استعدادها استفاده کند.»

این نماینده افزود: «معرفی این استعدادها باز هم از طریق سازمان نوآوری با مشارکت آموزش و پرورش یا نهادهای دیگری که ارتباط موضوعی دارند، صورت می‌گیرد.»

وی درباره نحوه ارائه آموزش‌های مربوط به کشف استعداد گفت: «این مطالب می‌تواند به صورت کتاب برای دانش‌آموزان تنظیم شود ولی الزامی نیست بلکه می‌توان به صورت‌های مختلف این آموزش‌‌ها را ارائه داد. می‌توانیم مطالب مربوط به کشف استعداد را جایگزین برخی دروس کم اهمیت کرده یا مکمل آن‌ها قرار دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار