دستیابی نیروی دریایی ارتش به تجهیزات نظامی بدون سرنشین

‌تهران (پانا) - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت‌ این نیرو در حوزه سطحی، زیر سطحی و پروازی به ویژه در حوزه بدون سرنشین‌ها به توانمندی خیلی بالایی دست یافته است.

کد مطلب: ۱۴۴۰۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
دستیابی نیروی دریایی ارتش به تجهیزات نظامی بدون سرنشین

‌امیر دریادار شهرام ایرانی در حاشیه رونمایی از نخستین سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که اولویت نخست در نیرو‌های مسلح برای رسیدن به مهارت‌های لازم آموزش است، تحقق این نیاز آموزشی را صرفه‌جویی در استفاده و به‌کارگیری بالگرد دانست، افزود: در این حوزه بهترین وسیله برای آموزش، استفاده از شبیه‌ساز است. وی ادامه داد:، چون دانش و صنعت ساخت شبیه‌ساز پیش‌از این در اختیار ما نبود در این راستا وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پای کار آمد و با یک مدیریت خیلی خوب امروز موفق به ساخت بهترین و بالاترین شبیه‌ساز رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که این شبیه‌ساز بی‌نظیر است و در منطقه مانند آنوجود ندارد گفت: سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ تمام ایرانی است.

وی مهمترین مزایای این سامانه را دانش بومی آن دانست و بیان کرد: تمام آنچه که در این سامانه ساخته، نصب و به‌کارگیری شده همه آن بومی است.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده است، اضافه کرد: این دانش می‌تواند در حوزه انواع شبیه‌سازی پروازی استفاده شود.

وی با بیان این‌که خارجی‌ها نمونه این سامانه‌ها به ما نمی‌دهند، چون در تحریم قرار داریم، افزود: البته در این حوزه تحریم برای ما معنی ندارد و با ساخت سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ به‌دست متخصصان داخلی ضمن صرفه‌جویی اعتباری و ارزی، هزینه آن یک دهم عددی است که ما می‌خواستیم به کشور‌های سازنده خارجی پرداخت کنیم و این درحالی است که آن را با این کیفیت به ما نمی‌دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: شبیه‌ساز‌های که امروز در دنیا وجود دارد و ما می‌توانستیم از آن‌ها استفاده کنیم بسیار ساده و پیش پا افتاده است و آموزش عمومی می‌دهد، اما امروز الحمدلله ما آموزش نظامی با سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-۲۱۲ انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش در دستیابی به امکانات جدید و پیشرفته، اظهار کرد: الحمدلله با روند و جهت‌گیری کشور به سوی جوانان نخبه کشور، مراکز علمی، صنعتی و حمایت‌های مردمی که در حال انجام است و لطف، عنایت و توجه فرمانده معظم کل قوا در این حوزه امروز در نیرو‌های مسلح این مهم نهادینه شده و به توانمندی بالایی رسیده‌ایم.

امیر دریادار ایرانی از ساخت تجهیزات بدون سرنشین در نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: الحمدلله نیروی دریایی ارتش در همه حوزه‌های سطحی، زیرسطحی و پروازی به ویژه در حوزه بدون سرنشین‌ها به توانمندی خیلی بالایی دست یافته است.

وی به توقیف یک نفتکش آمریکایی از سوی نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: این موفقیت نتیجه آموزش‌ها و آن چیزی بود که در همه حوزه‌ها هم رزمان من گرفته‌اند و توجه ویژه به فرامین مقام عظمای ولایت که فرمودند که دوران بزن دررو تمام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آنان با قلدری دزدی کرده بودند که باید این حق پس گرفته می‌شد، برای همین بر اساس عرف قانون بین‌الملل عمل کردیم و آن چیزی را که دزدیده بودند پس گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار