آیین تحویل اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی شهرستان مانه و سملقان

مانه و سملقان (پانا)_ آیین تحویل نمادین اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی تعدادی از مالکان و راکشاورزان شهر آوا و روستاهای شهرآباد کرد، شهرآباد خاور و شیرآباد از توابع شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین تحویل اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی شهرستان مانه و سملقان

در مراسم آیین تحویل نمادین اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی، اسناد تک برگی اراضی کشاورزیِ بیش از 100 نفر از متقاضیان و مالکان اراضی کشاورزی تحویل شد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ابتدا و طی دیدار اختصاصی و گفتگو با سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و رئیس و دست اندرکاران اداره ثبت اسناد و املاک مانه و سملقان از نزدیک در جریان فرایند و نحوه صدور اسناد حدنگاری در اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین اراضی کشاورزی قرار گرفت و در پایان از تلاش های انجام شده قدردانی کرد.
براتی زاده گفت: باید به نحوی برنامه ریزی شود که این ساز و کار تسریع و تسهیل و موجبات اجرای این طرح در باقیمانده اراضی کشاورزی فراهم شود.
وی با اشاره به برخی موانع و محدودیت های پیش رو، مهمترین عوامل و علل تأخیر در اجرای این طرح را در بخش های باقیمانده از اراضی کشاورزی تشریح و خاطر نشان کرد: برخی افراد بر اساس ذهنیت های پیش رو و دغدغه ها و نگرانی هایی که دارند حاضر نیستند ادارات ذی ربط و مسئول را در اجرای این طرح یاری کنند.
رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: تسهیل، موجب تثبیت مالکیت قانونی افراد و امکانپذیری اخذ مجوزهای مربوط به تغییر کاربری ها در اراضی زراعی و باغات، رفع اختلافات موجود در نتیجه حدنگاری و تحدید حدود اراضی تحت تملک، هویت داری و اعتباربخشی و ایجاد زمینه های اخذ تسهیلات و اعتبارات بانکی و نیز بهره مندی از وثایق ملکی حدنگاری شده بعنوان ضمانت های های معتبر، خرید و فروش آسان املاک کاداستری و حصول اطمینان از صحت و اصالت معاملات و رفع تداخلات مورد تصور در طرح کاداستر در اراضی کشاورزی می شود.

وی در دامه بیان کرد: همه این موارد می تواند بعنوان مشوق های انگیزشی در پیش روی افراد قرار گیرد تا میزان شناخت از مزیت های مورد اشاره افزایش یابد و طبعاً هر چه میزان اطلاع و آگاهی مردم در این خصوص بیشتر باشد؛ سطوح همکاری ها نیز بیش از پیش ارتقاء خواهد یافت.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، تلاش شبانه روزی و کار جهادی از سوی دستگاه های ذی ربط به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را زمینه ساز تحقق این هدف، مطابق زمانبندی تعیین شده برشمرد و اظهار کرد: همانگونه که تثبیت مالکیت و حدنگاری 100 درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی استان با موفقیت انجام گرفت و این امر استان خراسان شمالی را از جایگاه ممتاز کشوری بهره مند ساخت و شایسته است مسئولان در حوزه اراضی کشاورزی به نحوی تلاش کنند تا این هدفگذاری در سال 1402 به بهترین وجه تحقق یابد.

رئیس کل دادگستری استان با تأکید مضاعف و مجدد بر ضرورت جلب مشارکت مؤثر مردم در راستای اجرای طرح کاداستر و حدنگاری در باقیمانده اراضی کشاورزی استان گفت: لازم است با بهره گیری از کلیه ظرفیت های لازم از جمله صدا و سیما و سایر رسانه ها و جلب مشارکت سازنده و همکاری راهگشای دهیاری ها و شوراهای اسلامی، مراتب اطلاع رسانی گردد تا مردم بهتر بتوانند با مزیت های اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی، آشنا و از آن بهره مند شوند.

گفتنی است شرکت در آیین کلنگ زنی و مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث ثبت اسناد و املاک مانه و سملقان پایان بخش برنامه های رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در سفر به این شهرستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار