ارز واردات حبوبات دوباره ترجیحی شد

تهران (پانا) - معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت ارز اختصاصی به واردات حبوبات دوباره ترجیحی شد تا اختلالات موجود در بازار آن رفع شود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ارز واردات حبوبات دوباره ترجیحی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، احمد خانی‌نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در اوایل سال جاری تعداد جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در کشور ۱۰۰ میلیون قطعه بود که اکنون به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش یافته که بر این اساس نیازمند تامین ارز بیشتر برای واردات نهاده‌ها هستیم.

وی افزود: در سال جاری نرخ ارز اختصاصی واردات برخی کالاها از تالار اول به تالار دوم رفت تا شرایط واردات و تخصیص ارز آنها تسهیل شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تغییرات این نرخ ارز تاثیر زیادی بر سفره مردم نداشت تنها، تغییر نرخ ارز حبوبات از ارز ترجیحی به تالار دوم باعث اختلالاتی در بازار شد اما اکنون دوباره به ارز ترجیحی برگشته است.

خانی نوذری با بیان این که برای شفاف‌سازی واردات کالاهای اساسی به سمت سیستمی‌سازی آن رفته‌ایم، گفت: با حضور تشکل‌ها، برنامه‌ریزی‌های لازم در این ارتباط انجام شد و سهمیه واردات کالا به واردکنندگان براساس سابقه اعتباری گذشته آنها اختصاص یافت.

وی گفت: تمام بنای ما در سیستمی‌سازی ثبت سفارشات ایجاد شفاف‌‌سازی است و روند ثبت سفارش و واردات به صورت سیستمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی در پاسخ به سوالی در ارتباط با دلیل کاهش زمان ثبت سفارش واردات کالاهای کشاورزی تا ۴ ماه گفت: برای کنترل ثبت سفارش و واردات فاصله زمانی ۴ ماهه اعلام شده تا بتوانیم رابطه معناداری میان ثبت سفارش و واردات ایجاد و از ایجاد واردات سینوسی در بازار جلوگیرل کنیم.

خانی‌نوذری تصریح کرد: طولانی بودن مدت زمان ثبت سفارش باعث می‌شد که واردکنندگان در مواقعی با تاخیر کالای خود را به کشور وارد می‌کردند به طوری که در بخش برنج بیشترین میزان واردات در زمان افزایش تولید و کمترین میزان واردات در زمان کاهش تولید داخلی انجام می‌شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار