جام ملت‌های آسیا۲۰۲۳؛

لشکرکشی یوزها برای فتح جام چهارم

توپ پر ایران بعد از چهار دهه ناکامی در جام ملت‌های آسیا/ رأفت: علیرضا جهانبخش،آزمون و قدوس تقویت کننده روح تهاجمی تیم ملی هستند

تهران (پانا) - تیم ملی فوتبال ایران، امروز در نخستین گام حضور در جام ملت‌های آسیا2023 به مصاف حریف نه چندان مطرح فلسطین می‌رود.

کد مطلب: ۱۴۴۰۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
لشکرکشی یوزها برای فتح جام چهارم

تیم ملی فوتبال ایران در گروه C، با تیم‌های امارات و هنگ کنگ در کنار فلسطین هم‌گروه است، عقبه این سه تیم، نشان می‌دهد که تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در مرحله حذفی این پیکارها، کار سختی پیش رو ندارد.

همه کارشناسان و فوتبالی‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ایران را یکی از فینالیست‌ها می‌دانند، در آغازین روزهای جام ملت‌های آسیا، قطر میزبان با 3 گل از لبنان پذیرایی کرد و استرالیا که یکی از رقبای اصلی ایران برای کسب عنوان قهرمانی است، هند را شکست داد. ژاپن هم که یکی دیگر از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در این پیکارهاست، امروز به مصاف ویتنام می‌رود، انتظار می‌رود سامورایی‌های فوتبال آسیا در این دیدار جشنواره گل به راه بیندازند.

تیم ملی فوتبال ایران در ۱۴ دوره جام ملت‌های آسیا، حضور داشته است و در ۳ دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده است. تیم ملی فوتبال ایران، بعد از چهار دهه ناکامی در کسب عنوان قهرمانی این پیکارها، پر قدرت قدم به مستطیل سبز این رویداد مهم فوتبالی قاره کهن گذاشته است.

تیم ملی کشورمان در ۵ بازی گذشته خود ۴ برد و یک تساوی به دست آورده است. ۱۷ گل زده و ۳ گل خورده آمار خوبی داشته است. ایران ۵ بار در ادوار مختلف به مصاف فلسطین رفته است که ۳ پیروزی و ۲ تساوی از مصاف با این تیم در کارنامه دارد. آخرین بازی ۲ تیم، هم به ۵ سال قبل برمی‌گردد که با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

مهدی طارمی، گران‌ترین بازیکن ایران از دیدگاه سایت‌های جهانی و کریم انصاری‌فرد، جزء بازیکنانی هستند که سابقه گلزنی به فلسطین را دارند. باید دید یاران امیر قلعه‌نویی در این دیدار جشنواره گل به راه خواهند انداخت.

نگاهی هم به بازی‌های اول تیم ملی فوتبال ایران در ادوار گذشته جام ملت‌های آسیا می‌اندازیم:

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ در دیدار نخست لبنان را با گل‌های گلزنان: باقری، استیلی (۲)، دایی در ورزشگاه کمیل شمعون بیروت ۴ - بر صفر شکست داد. تایلند قربانی نخست تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴بود که ایران با گل‌های عنایتی، نکونام، دایی در ورزشگاه چونگ‌کینگ، جشنواره گل به راه انداخت.

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ در گام اول ازبکستان را با دو گل سید جلال حسینی و جواد کاظمیان در ورزشگاه ملی بوکیت جلیل کوالالامپور شکست داد. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱هم تیم ملی فوتبال ایران با گل‌های غلامرضا رضایی، ایمان مبعلی عراق را در ورزشگاه الریان قطر شکست داد.

حاج صفی، شجاعی گلزنان تیم ملی فوتبال ایران در دیدار نخست جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در مصاف با بحرین در ورزشگاه ملبورن استرالیا بودند. تیم ملی فوتبال ایران با به راه انداختن جشنواره گل گام اول را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با گلزنی طارمی (۲)، دژاگه، آزمون، قدوس در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی برداشت. احسان حاج صفی، طارمی، آزمون و قدوس در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا2023 حضور دارند.

پایان رأفت در آغاز گفت‌وگو با پانا، در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران - فلسطین، اظهار کرد: «تیم ایران در شرایط خوبی وراد قطر شده است، جو حاکم بر قطر به نفع تیم ملی فوتبال ایران است.»

بازی‌های ایران در گروه C حکم دست‌گرمی دارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: «بازی‌های ایران در گروه C، با همگروهی امارات، هنگ کنگ و فلسطین حکم دست‌گرمی دارد و از الآن بیاید به فکر بازی با قدرت‌های فوتبال آسیا باشند.»

رأفت ادامه داد: «مهدی طارمی و سردار آزمون برای هر تیمی، خطر بزرگ محسوب می‌شوند و مهدی طارمی، شانس زیادی برای کسب توپ طلای این مسابقات را دارد.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان تأکید کرد: «سامان قدوس، با ارسال‌های خطرناک خود می‌تواند تهدیدی جدی برای دروازه رقبا در جام ملت‌های آسیا باشد، می‌توان بروی ارسال‌های این بازیکن در خلق گلزنی در زمین حریف حساب کرد. مهدی طارمی در نوک پیکان حمله تیم ملی فوتبال ایران، برای تمامی رقبا خطر جدی است و محور اصلی آنالیز مربیان حاضر در این رویداد مهم قاره کهن است.»

رأفت بیان کرد: «علیرضا جهانبخش و سردار آزمون در کنار سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی و دیگر بازیکنان می‌تواند تقویت کننده روح تهاجمی تیم ملی فوتبال ایران باشند. رامین رضاییان در سمت راست خط دفاعی ایران می‌تواند، اهرمی مهم برای سرعت دهی به فاز هجومی تیم ملی باشد.»

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال ایران از بخت‌های اصلی، کسب عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست، تصریح کرد: «ولی برای رسیدن به این هدف، مسیر سختی را در پیش دارد.»

رأفت با تأکید بر اینکه تیم‌های کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هم از شانس‌های اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌روند، اظهار داشت: «قطعاً تیم ملی فوتبال ایران کار سختی در مقابل این تیم‌ها دارد و امیدواریم شاهد موفقیت تیم ملی فوتبال کشورمان در این پیکارها باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار