مالکی در گفت‌وگو با پانا:

ادامه حملات آمریکا و انگلیس به یمن موجب گسترش جنگ خواهد شد

آمریکا برای ایران پیام دارد اما صداقتی در پیام‌هایشان نیست/ مجامع بین‌المللی از جنگ افروزی جلوگیری کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در صورت ادامه حملات آمریکا و انگلیس به یمن، منطقه متشنج خواهد شد، گفت قطعا جنگ یمن به کشورهای همسایه گسترش پیدا می‌کند و این برای آمریکایی‌ها به هیچ عنوان خوشایند نیست.

کد مطلب: ۱۴۴۰۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ادامه حملات آمریکا و انگلیس به یمن موجب گسترش جنگ خواهد شد

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با پانا در خصوص حمله اخیر آمریکا و انگلیس به یمن، اظهار کرد: «طبیعی است عملیاتی که آمریکا و انگلیس بر علیه یمنی‌ها انجام دادند، ریشه در جریانات غزه دارد که به معنی حمایت مستقیم آمریکایی‌ها از صهیونیست‌ها است. این اقدامات، منطقه را متشنج‌تر می‌کند و هرروز ابعاد تجاوزهای آمریکا و اسرائیل به مناطق مختلف بیشتر می‌شود که آرامش منطقه را به‌هم می‌زند. طبیعی است که مجامع بین‌المللی باید به این موضوع ورود کنند و از جنگ افروزی‌ها جلوگیری کنند.»

وی ضمن اشاره به اظهارات بایدن مبنی بر ارسال پیام به تهران و پرهیز جمهوری اسلامی ایران از درگیری با آمریکا، گفت: «همیشه آمریکایی‌ها پیامی برای ایران دارند اما صداقتی در پیام‌هایشان دیده نمی‌شود. از طرفی پیام می‌دهند ما اهل جنگ نیستیم و از طرفی دیگر ملاحظه کردیم، پشت اسرائیل ایستادند. در حال حاضر هم مشاهده کردیم که شهر‌ها و مردم بی‌گناه یمن را بمباران می‌کنند. هنگامی حرف‌های آمریکایی‌ها قابل پذیرش است که اقدامی پیشگیرانه انجام دهند و از کشتار مردم بی‌گناه فلسطین جلوگیری کنند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: «ارزیابی من این است که در صورت ادامه حملات آمریکا و انگلیس به یمن، منطقه متشنج خواهد شد و بسیاری از کشورها درگیر این جریان خواهند شد. چون موقعیت یمن به گونه‌ای است که در شرایط خاصی قرار دارد. قطعا جنگ یمن به کشورهای همسایه گسترش پیدا می‌کند و این برای آمریکایی‌ها به هیچ عنوان خوشایند نیست.»

ارتش‌های آمریکا و انگلیس اوایل روز جمعه چندین حمله هوایی را علیه نقاط مختلف یمن در چهار استان از جمله صنعا، الحدیده، تعز و ذمار صورت دادند. این حمله پس از آن اتفاق افتاد که در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انصارالله یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز پس از حملات مشترک با انگلیس به یمن در بامداد جمعه ضمن تروریست خواندن انصار الله یمن، ادعا کرد که اگر به حملات در دریای سرخ ادامه دهند، به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

به ادعای بایدن، این حملات برای بازدارندگی و تضعیف توانایی یمنی‌ها در حملات آینده انجام شد و ایالات متحده آماده است تا اقدامات بیشتری را در صورت لزوم برای مقابله با هرگونه تهدید انجام دهد.

این در حالی است که روز گذشته سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع یمن اعلام کرد: آماده بازدارندگی و پاسخ هستیم و دست برتر در دریای سرخ و عدن با یمن است. به هر اندازه که جنگ علیه مردم غزه ادامه یابد ما غافلگیری‌هایی داریم و در زمانی که رهبرمان مشخص می‌کند، رخ خواهد داد.

العاطفی گفت: به آنان در دریا و جزایر و همه جغرافیای یمن می‌گوییم که دوره قیمومیت و هیمنه و سرسپردگی دفن و سپری شده و غیرقابل بازگشت است. به شما توصیه می‌کنیم که منطقه را ترک کنید و بهانه‌ها و توجیه‌های واهی نیاورید. دستان ما روی ماشه است و روحیه ما از فولاد سخت‌تر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار