کارشناس توانبخشی و بهداشت آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی:

ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و بینایی‌سنجی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

مشهد (پانا) - کارشناس توانبخشی و بهداشت آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت ارایه خدمات رایگان دندانپزشکی و بینایی سنجی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و استفاده از خدمات رایگان عینک برای حدود ۴۰۰ نفر از  دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی و بینایی‌سنجی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

سعیده امینی زهان کارشناس بهداشت و توانبخشی اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان‌رضوی گفت: طی قرارداد با بعصی از کلینیک های بینایی سنجی و شنوایی سنجی در سطح شهر خدمات رایگان بینایی سنجی به دانش آموزان ارائه شد همچنین دانش آموزان با مراجعه به کلینیک های شنوایی سنجی از تخفیف سی تا پنجاه درصدی بهره مند شدند.

وی بیان داشت: حدود۲۰۰ پک بهداشتی مربوط به جعبه کمک های اولیه به مدارس و مراکز جامع وهمچنین فشارسنج و تب سنج براساس اعلام نیاز مدارس توزیع گردید و اتاق بهداشت دبستان موحدیان تجهیز و با حضور مدیر کل آموزش‌وپرورش استان افتتاح شد و انشالله اتاق های بهداشت مدارس شهید بهبودی و حضرت زینب و علامه حکیمی در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

امینی زهان گفت: طی پیگیری های انجام شده امسال سرانه بهداشتی از طرف اداره کل افزایش ۵۰ درصدی داشته است و براساس اعلام اداره کل مبلغی از این سرانه به بهینه سازی ۵ مدرسه اختصاص یافت و مابقی هزینه ها به همت مسئول تجهیزات اداره استثنایی، خیرین واعتبارات دولتی صرف ایجاد ۵۱ چشمه دستشویی ، روشویی و آبخوری برای مدارس شد.

وی ارائه گزارش کار مراقبین سلامت مدارس به اداره استثنایی، معرفی رابط سلامت برای مدارسی که مراقب سلامت ندارند، تشکیل کمیته سلامت جسم و روان با حضور مدرسان مرکز بهداشت و مدیران و سرپرستان مدارس شبانه روزی با بیان نکات لازم در خصوص تغدیه بیماری های واگیردار و بهداشت محیط، اجرای مانور بهداشتی هر دو ماه یکبار در مدارس به صورت حضور مراقبین سلامت مدارس دیگر در مدارسی که مراقب سلامت ندارند را بخشی دیگر از اقدامات واحد بهداشت اداره استثنایی عنوان کرد.

کارشناس توانبخشی و بهداشت اداره در ادامه ارائه گزارش خود، برگزاری کارگاه های توانمندسازی برای مراقبین و رابطین سلامت ، جلسه برای مدیران جدید الاانتصاب‌، پویاسازی و افزایش انگیزه در همکاران مراقب سلامت، تشکیل شورای سلامت و کمیته سلامت به صورت مدرسه‌ای یا قطبی‌، اجرای فعالیت های مکمل مثل دادرس، اموزش همکاران با استفاده از ظرفیت سایر ارگان ها، ساماندهی صحیح همکاران مراقب سلامت و تاکید بر بازدید از تمامی مدارس تحت پوشش را از دیگر برنامه های پیشرو عنوان کرد.

شایان ذکر است این گردهمایی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، کارشناسان و کارشناس مسئولان بهداشت و تربیت بدنی ادارات ۴۷ گانه در سالن فرهنگی ورزشی اندیشه برگزار شد.

در پایان این گردهمایی از کارشناسان ادارات برتر در دو حوزه تربیت بدنی و بهداشت تجلیل شد.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار