وحیدی در جمع خبرنگاران:

عوامل انتحاری کرمان به صورت غیرقانونی از مرز کشورهای همسایه وارد شده‌اند

دستگاه‌های امنیتی و انتظامی فعال و پر توان هستند/ حادثه تروریستی کرمان خارج از رینگ حفاظتی بود/ ۵۰ نفر از مجروحان در بیمارستان بستری هستند

تهران (پانا) - وزیر کشور در خصوص دستگیری عناصر حادثه تروریستی کرمان گفت تروریست‌ها به صورت غیر قانونی از مرز یکی از کشورهای همسایه وارد شده‌اند؛ یکی از انتحاری‌ها تاجیکستانی بوده است و به احتمال زیاد دومی هم تاجیک است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
عوامل انتحاری کرمان به صورت غیرقانونی از مرز کشورهای همسایه وارد شده‌اند

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص دستگیری عناصر حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: برخی عناصر مرتبط با این حادثه دستگیر شدند ضمن اینکه امکانات دیگر آنها توسط دستگاه‌های امنیتی نیز کشف شده است. داعش پرورش‌یافته صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است. اگر در سوریه و عراق فعالیت می‌کردند، در محور مقاومت بودند. در حال حاضر نیز برخلاف ایران فعالیت می‌کنند که در محور مقاومت است.

وزیر کشور ادامه داد: 50 نفر از مجروحان در بیمارستان بستری هستند که بخشی از آنها در ICU هستند. سطح امنیت مراسم بالا بود و پیش‌بینی های لازم انجام شده بود. این اتفاق خارج از رینگ حفاظتی بود. یکی از انتحاری‌ها تاجیکستانی بوده است و به احتمال زیاد دومی هم تاجیک است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های گروه‌های تروریستی و دشمنان ما فراوان است، تصریح کرد: برخوردهای ما با آنها قوی بوده است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی فعال و پر توان هستند. تعداد قابل توجهی از این افراد دستگیر شده‌اند و مخفی‌گاه آنها پیدا و کنترل شده و این جریان مستمر است.

وی ادامه داد: تروریست‌ها به صورت غیر قانونی از مرز یکی از کشورهای همسایه وارد شده‌اند و آنها خودشان را داعشی می دانند اما داعش بر اساس اطلاعاتی که خود آمریکایی ها اعلام کرده اند می‌خواستند آن را به مناطق مختلفی توسعه بدهند، به ویژه در مناطقی که در محور مقاومت هستند و با آمریکا و اسرائیل مشکل دارند، توسعه داده شوند و حوزه عمل آنها عمدتا مربوط به محور مقاومت است.

سرقت‌های خُرد در کشور کاهش یافته است

وحیدی در پاسخ به سوالی در مورد حوادث زائرین اربعین نیز گفت: آماری در خصوص حادثه دیدن زائران اربعین دریافت نکرده ام اما اینکه بیمه زائران اربعین اجباری شود، نیاز به قانون دارد و ممکن است از منظر قانونی محل بحث باشد.وزیر کشور در خصوص سامانه پنجره واحد الکترونیکی نیز گفت: همه تکالیف مربوط به این وزارتخانه در زمینه پنجره واحد الکترونیکی انجام شده و در تعدادی از شهرداری ها هم این کار صورت گرفته است.

وی به اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: ستاد انتخابات در وزارت کشور مرتب جلسه دارد و همه دستورات لازم صادر می شود و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی در رابطه با اقدامات پیشگیری از سرقت‌ها هم بیان کرد: سرقت های خُرد در کشور کاهش یافته، اما در این چند روز اخیر شاهد افزایش کیف قاپی در کشور بودیم که فراجا به آن رسیدگی می‌کند.

وزیر کشور درباره لایحه ساماندهی اتباع نیز گفت: سازوکار فعلی مهاجرت و لایحه تشکیل این سازمان در مجلس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار