وزیر آموزش و پرورش:

روایت‌کنندگان آن 23 نفر، این 23 شهید دانش‌آموز ‌را هم روایت کنند

روایت ۲۳ سرباز مکتب حاج قاسم ‌روایت شیرینی است/ سلسله‌ مدارس به نام ۲۳ شهید دانش‌آموز در کرمان ساخته می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مقاومت 23 نوجوان غیور در اسارت رژیم بعث، گفت کسانی که آن 23 نفر را روایت کردند ۲۳ شهید دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان را هم روایت کنند که روایت ۲۳ سرباز مکتب حاج قاسم چه روایت شیرینی است.

کد مطلب: ۱۴۳۹۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
روایت‌کنندگان آن 23 نفر، این 23 شهید دانش‌آموز ‌را هم روایت کنند

رضامراد صحرایی در مراسم یادبود شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان با بیان اینکه مرگ، حق است اما خوشا به حال کسانی که مرگ آن‌ها این‌چنین عاشقانه رقم می‌خورد و با سعادتی که داشتند عاشقانه پرواز می‌کنند، اظهار کرد: مادامی که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرماندهی در جبهه جنگ در مقابل دشمنان بود، یک فرد تلقی می‌شد اما وقتی شهید شد تبدیل به یک مکتب، روش، نگرش و منش و قله تربیتی ما شد. مکتبی که کلید تمام خوبی‌ها را عشق ورزیدن به مردم می‌دانست و کلیدواژه آن عشق به صلح، آرامش و آسایش مردم، خوبی‌ها، خوبی کردن، خوب بودن و ‌عشق مبتنی بر فطرت الهی بود.

پیام حاج قاسم به همه ما «اتحاد حول دشمن» بود

وی با تاکید بر اینکه عشق سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، عشقی بود که جانش را نه فقط به خاطر مسلمانان بلکه به خاطر یهودی و مسیحی به خطر می‌انداخت، خاطرنشان کرد: شهید‌سلیمانی وقتی عراق را از دست داعش نجات داد، راهبه‌های مسیحی در کلیساهای‌شان نوشتند آسوده باشید که فرزند زهرا(س) ما را نجات داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی شعار سال تحصیلی جاری را «مدرسه قوی، ایران قوی» قرار دادیم، اولین سرودی که در سطح ملی مطرح شد، سرود «همه با هم یکصدا ایران» بود و دانش‌آموزان این سرود را با چنان اشتیاقی خواندند که احساس می‌شد روح حاج قاسم در مدارس نظاره‌گر بود. پیام حاج قاسم به ایران بود و همه را به یک چیز دعوت می‌کرد که امروز نیاز ماست و آن «اتحاد حول دشمن» است. هر اختلافی در داخل کشور می‌تواند مایه پیشرفت باشد مگر اختلاف حول دشمن که مایه پسرفت است. بنابراین دشمن را باید خوب بشناسیم.

وی اظهار کرد: بعد از سرود یکصدا ایران، سرود «نسل آرمانی فرزندان حاج قاسم» برای ۱۳ آبان خوانده شد و سیلی دانش‌آموزان به استکبار در راهپیمایی 13 آبان امسال مثال‌زدنی بود و 13 آبانی رقم زدند که همه را حیرت‌زده کرد. برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز سرود «نسل حاج قاسم» تولید شد و انقلابی که دانش‌آموزان در مدرسه به پا کردند، نشان دادند که حاج قاسم، مکتبی است که در یکایک کلاس‌های درس ما در سراسر مدارس ما فارغ از همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها جاری و ساری است.

شهدای دانش‌آموز و معلم شهیده، نمادی از نسل ظهور هستند

صحرایی با بیان اینکه مراسم سالگرد حاج قاسم سلیمانی را به دلیل همزمانی با امتحانات نیمسال اول در ۷ دی برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: مراسم باشکوهی در سراسر کشور برگزار شد که قله آن در کرمان بود که بیش از ۴ هزار دانش‌آموز، گِرد هم آمدند که با اجرای سرود می‌شد روح حاج قاسم را در سالن احساس کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم امروز نه به شیعیان و ایران بلکه به همه آزادگان جهان تعلق دارد و کلاس درس او از کرمان آغاز شده اما در کرمان نخواهد بود، تصریح کرد: قبولی‌های دی‌ماه امسال، تاریخی‌ترین قبولی‌های ما هستند. معلم شهیده و دانش‌آموزانی که در این کلاس شهید شدند، یک راه جدید باز کردند و نمادی از نسل ظهور هستند که شیطان در پی از بین بردن آن‌ها است اما کور خوانده است.

راه شهیدسلیمانی راه قیمتی‌شدن است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دشمنان با اقدام بزدلانه و ناجوانمردانه می‌خواهند مکتب حاج قاسم را خاموش کنند اما نور خدا خاموش‌شدنی نیست، گفت: از دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی انتظار می‌رود که مبادا گول آدرس غلطی که می‌دهند را بخوریم. داعش، مسئولیت این حادثه ناجوانمردانه را بر عهده گرفته اما داعش یعنی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و هر کسی که امروز از غزه دفاع نمی‌کند.

وی افزود: همه عصبانیت آن‌ها از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این است که داعش را از بین برد اما امروز آدرس غلط ندهند. قاتل این دانش‌آموزان و معلم شهیده، آمریکاست و باید حواسمان باشد که آدرس غلط ندهند و هر کسی در هر جایی از آمریکا حمایت کند، دستش به خون این شهدا آلوده است.

صحرایی با بیان اینکه این روایت، ریشه در دل تاریخ دارد، تصریح کرد: این‌ها همان کسانی هستند که فرزندان حضرت زهرا(س) را در کربلا آنگونه قتل عام کردند. خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان بدانند که سرتاسر کشور، داغدار این دانش‌آموزان هستند و امروز بنده به عنوان ابلاغ پیام رئیس‌جمهوری نزد شما آمده‌ام و به یکایک شما تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تقاص این شهدا گرفته خواهد شد اما نوری که این شهیدان روشن کردند خاموش‌شدنی نیست، گفت: شیطان‌صفتان و استکبار بداند همانطور که در طول تاریخ نتوانستند نور حسین(ع) را خاموش کنند، این نورها نیز دنباله و سلسله‌جنبان همان نور است و خاموش‌شدنی نیست. گاهی عاقلان از راهی که آمده‌ایم منع می‌کنند اما راه شهید سلیمانی، راه عاشقان و راه قیمتی شدن است.

روایت 23 شهبید دانش‌آموز و معلم شهیده، یک تکلیف برای همه ما است

وی با بیان اینکه شهدا برای این مسیر انتخاب می‌شوند، ابراز کرد: همانطور که یک روزی ۲۳ نوجوان غیور ما در اسارت صدام قرار گرفتند و غیورانه همچون مردان ۵۰ ساله مقاومت کردند و روایتشان، روایت تاریخی شد، کسانی که آن 23 نفر را روایت کردند این ۲۳ نفر (شهدای دانش‌آموز) را هم روایت کنند که روایت ۲۳ سرباز مکتب حاج قاسم چه روایت شیرینی است.

صحرایی تاکید کرد: روایت این کلاس ۲۳ نفره، یک تکلیف برای همه ماست و باید این روایت را به همراه روایت معلم شهیده به‌طور جدی دنبال کرد. سلسله مدارس شهدای کرمان را در این استان خواهیم ساخت و هر کدام به نام یکی از این شهدا مزین خواهد شد تا به تارکِ تاریخ پُرافتخار این کشور بدرخشد و نسل حاج قاسم را در این کشور تربیت خواهیم کرد که امروز بیش از ۱۶ میلیون دیگر از این دانش‌آموزان شهید در کشور تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهید، راه زنده شدن و شهادت، آرزوی زندگان واقعی است و ما این راه را ادامه خواهیم داد، خاطرنشان کرد: عهد من به عنوان معلم با دانش‌آموزان شهید این است که نگذاریم نام و یادشان فراموش شود. این کلاس همیشه زنده خواهد بود و این دانش‌آموزان همیشه شاداب و زنده در کنار ما خواهند بود و این نشانه‌ای از حرکت ما در مسیر ظهور است و نشان می‌دهد راهی که انتخاب کرده‌ایم، راه درستی است.

صحرایی با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم، انتقامی سخت و پشیمان‌کننده را می‌جویند، افزود: البته انتقام نظامی، یک موضوع است و ما خودمان نیز با تربیت نوجوانان و آینده‌سازان از دشمنان انتقام خواهیم گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مراسم یادبود شهدای دانش‌آموز کرمان تا چهلم این شهدا در سراسر کشور ادامه خواهد داشت، گفت: از هیچ تلاشی برای درمان مجروحان این حادثه فروگذار نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار