پیام وزیر آموزش‌وپرورش به‌ اولین همایش ملی تعلیم و تربیت در مکتب شهید‌سلیمانی

تهران (پانا) - ‌‌اولین همایش ملی تربیت در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد. وزیر آموزش و پرورش در پیامی به این همایش بر ضرورت معرفی راه و رسمِ سردار سلیمانی و مکتبِ انسان‌سازی که چنین شخصیت‌هایی را پرورش داده است به نسلِ جوان و نوجوان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۹۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش‌وپرورش به‌ اولین همایش ملی تعلیم و تربیت در مکتب شهید‌سلیمانی

متن‌ پیام رضامراد صحرایی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در ایامی که خانواده بزرگ تعلیم و تربیت، داغدار شهادت ۲۳ دانش‌آموز عزیز و یک دانشجومعلم گرانقدر به مثابه یک کلاس درس، از جنسِ شهادت و مظلومیت است؛ شناختِ عمیق‌تر و شناساندنِ بامعرفت‌تر مکتبِ سردار بلندآوازه و محبوب قلوبِ پاکان و مومنان حاج قاسم سلیمانی به جامعه به طورِ عام و به خانواده بزرگِ تعلیم و تربیت مبارک و تحسین برانگیز است.

سیره و رفتار عملی شهید‌سلیمانی الگویی است که امروزه توجه دقیق و همه‌جانبه به آن بن‌مایه لازم را برای نقش‌آفرینی و تمدن‌سازی با عنایت به بیانیه گام دوم انقلاب دارا می‌باشد‌، رفتار او تجسم متبلور عملی ارزش‌هایی است که از ابتدای انقلاب برروی آن پا‌فشاری می‌کنیم. به جرات می‌توان او را هم متفکر دانست و هم عالم عاملی که به تمامی آنچه که اعتقاد داشت در عرصه عمل آن را به اثبات رساند و با بذل خون خویش باعث مانایی این مکتب شد. مطالعه ابعاد متعدد تربیتی این چهره مبارز انقلابی که به شدت تحت تاثیر مکتب اسلام و پیروی از سیره معصومین علیهم السلام بوده است اهمیت ویژه‌ای برای این عصر و زمان دارد.

شعارِ امسال وزارت آموزش و پرورش، هوشمندانه، مدرسه قوی، ایران قوی انتخاب شده است، بی‌شک رفع هرگونه مسایل و مشکلاتِ ایران اسلامی، ریشه‌اش را در مدارس باید جُست و ایران قوی، در مدارس قوی ساخته خواهد شد و معرفی راه و رسمِ سردار سلیمانی و مکتبِ انسان‌سازی که چنین شخصیت‌هایی را پرورش داده است به نسلِ جوان و نوجوان، همچون نور و لوحی ماندگار، در قلوب و شخصیت آن‌ها هک شده و در بزنگاه‌های زندگیشان، صراط و میزانی ارزشمند برایشان خواهد بود، با یاری خدا؛ برگزاری اولین همایش ملی تعلیم و تربیت در مکتب شهید‌سلیمانی، در دانشگاه فرهنگیان و در پردیس نسیبه فرصت مغتنمی است تا با مراجعه به محتوای عمیق و ملموس قابل دسترسی موجود از زندگی و شخصیت این قهرمان فراملی ویژگی‌های تربیتی و عملکردی ایشان را به صورت عالمانه در مهم‌ترین مرکز آموزش عالی کشور و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مرکز ثقل نظام تعلیم و تربیت به مثابه یک منشور تربیتی و سیاسی ارائه نماید و شاهد مثال این مکتب رشد و نمو دانشجو معلمانی همچون شهیده فائزه رحیمی است که هر کدام به مثابه یک الگوی تربیتی متعالی و تحول‌ساز در این مسیر نورانی می‌درخشند‌.

در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران این رویداد علمی، امید است در خصوص چگونگی بهره‌گیری از این مکتبِ ماندگار که برآمده صحیح از تربیتِ جمهوری اسلامی است، در برنامه درسی مدارس و تربیت معلم، در ساختار نظام تعلیم و تربیت، در اجرای سندتحول بنیادین بحث و تبادل نظر و راهکارهای اجرایی مطلوب دست پیدا کنید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار