مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد:

بررسی میزان تأثیرپذیری دانش‌آموزان از جامعه

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی گفت تأثیر آنچه که در جامعه اتفاق می‌افتد در مدارس بیشتر دیده می‌شود و دانش‌آموزان همین موارد را به خانواده انتقال می‌دهند.

کد مطلب: ۱۴۳۹۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بررسی میزان تأثیرپذیری دانش‌آموزان از جامعه

سید امیر شوشتری؛ مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی، در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: آموزش‌وپرورش پرمخاطب‌ترین دستگاه حاکمیتی است. باتوجه‌به اینکه مدارس بخشی از جامعه بشمار می‌روند، پس تأثیر آنچه که در جامعه اتفاق می‌افتد در مدارس بیشتر دیده می‌شود و دانش‌آموزان همین موارد را به خانواده انتقال می‌دهند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته اگر در طول یک هفته تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ گزارش از مدارس توسط سامانه سو به دست ما می‌رسید؛ اکنون با پروتکل‌ها و تسلط، اشراف و تلاش‌های بسیار گسترده‌ای که در سال گذشته انجام شد و نقش پررنگ شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، تعداد این گزارشات به ۴ یا ۵ گزارش نمی‌رسد. البته این تعداد هم زیاد است؛ اما اقدامات ما عمدتاً اساسی و زیر بنایی بوده است و حرکت ما در جهت به صفر رساندن این گزارشات است.

حجت‌الاسلام محمدحسین مرادی، دبیر شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در این جلسه عنوان کرد: شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در بیش از ۱۰ هزار مدرسه در۴۷ ناحیه استان تشکیل شده است و اولین گام پس از راه‌اندازی شوراها تهیه برنامه سالانه در طول سال تحصیلی برای همکاران اداری، فرهنگی، آموزشی و دانش‌آموزان بر اساس سیاست‌های برنامه‌های ابلاغی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان است.

وی ذکر کرد: یکی از وظایف اصلی اعضای شوراهای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر ادارات آموزش‌وپرورش شناسایی و پیگیری رفع آسیب‌ها و چالش‌ها در مدارس و ادارات است. همچنین شوراها می‌توانند در شناسایی نخبگان علمی، قرآنی و هنری در مدارس بسیار تأثیرگذار باشند.

قاسم باغبان، معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در این جلسه اعلام کرد: برنامه‌های ابلاغی ستاد کشور در چهار حوزه آموزش، اجتماعی، رسانه و عفاف و حجاب به دستگاه‌ها ابلاغ شده و در تمام سطوح عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک پایگاه تعلیم‌وتربیت در نقش‌پذیری افراد جامعه تأثیر دارد. دانش‌آموزان آنچه در مدارس فرامی‌گیرند را در خانواده و جامعه اجرا می‌کنند، پس تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در فضاهای آموزشی بسیار حائز اهمیت است.

مهدی سالاری، معاون آموزش و پژوهش ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی در ادامه این جلسه توضیح داد: یکی از مشکلاتی که در حوزه تبیین امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وجود دارد عدم آشنایی افراد با اجرای درست این فریضتین در سطح جامعه است. ازاین‌رو برگزاری دوره‌های آموزشی برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در آموزش‌وپرورش اعم از اولیای دانش‌آموزان، کادر اداری و آموزشی بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جلسات آموزشی یکی دیگر از اقداماتی که این ستاد در حوزه آموزش‌وپرورش در حال پیگیری است اجرای گفتگوی عروسکی با گروه سنی کودکان در مدارس در راستای احصای معروفات مربوط به حوزه آموزش‌وپرورش است.

خبرنگار پانا: محدثه رأفتی خداپرست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار