عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با پانا:

طرح رتبه‌بندی سالی 30هزار میلیارد تومان به حقوق فرهنگیان اضافه کرد

تهران(پانا)- عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد طرح رتبه‌بندی به طور میانگین سالی 30 هزار میلیارد تومان به حقوق جامعه فرهنگیان اضافه کرده است. هنگامی که معلمان برای به‌دست آوردن رتبه‌بالاتر انگیزه داشته باشند، علاوه بر ارائه آموزش بهتر به دانش‌آموزان، حقوق آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۴۳۸۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح رتبه‌بندی سالی 30هزار میلیارد تومان به حقوق فرهنگیان اضافه کرد

علی جدی، عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌و گو با پانا درباره اثرات مثبت اقتصادی طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: «طرح رتبه‌بندی به طور میانگین سالی سی هزار میلیارد تومان به حقوق جامعه فرهنگیان اضافه کرده است این یعنی تمامی معلمان افزایش حقوق داشته‌اند که این افزایش فقط ناشی از طرح رتبه‌بندی بوده است. یعنی جدا از دریافتی‌های دیگر فقط طرح‌رتبه‌بندی 30 همت در سال به حقوق فرهنگیان اضافه کرده است.»

رقابت معلمان برای کسب رتبه بهتر آموزش را بهبود می‌بخشد

وی درباره هدف اولیه طرح رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: «هدف اولیه این طرح ارتقای کیفیت آموزش بود. هر فرد که رتبه بالاتری داشته باشد، حقوقش نیز بالاتر است. طرح رتبه‌بندی باعث می‌شود معلمان برای گرفتن رتبه بالاتر با یکدیگر رقابت کنند که این رقابت برای بهبود آموزش، کیفیت آموزش در کشور را افزایش می‌دهد.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: «هنگامی که معلمان برای به‌دست آوردن رتبه‌بالاتر انگیزه داشته باشند و در یک فضای رقابتی سالم برای رتبه بهتر قرار گیرند، علاوه بر ارائه آموزش بهتر به دانش‌آموزان و خروجی مناسب‌تر، حقوق آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه می‌توان گفت این طرح هم از لحاظ اقتصادی و هم بهبود سیستم آموزشی در کشور موثر واقع شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار