در گفت‌وگو با پانا:

روایت پدر عروسکی ایران از تاثیر آموزش خلاق بر کودکان و نوجوانان

تهران (‌پانا)‌ - عادل بزدوده پدر عروسکی ایران می‌گوید بچه‌ها جز لاینفک ( جدایی ناپذیر) از جامعه هستند و باید مراقب آنها بود برای مثال غذایی که به فرزندمان می‌دهید چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی موجب رشد آنها می‌شود،‌ پس مهم است که چه غذایی با چه چاشنی را خورد فرزندمان داد چراکه این رشد و آموزش نکاتی است که یک کودک و نوجوان را آماده برای خدمت رسانی به جامعه اش می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۳۶۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
روایت پدر عروسکی ایران از تاثیر آموزش  خلاق بر کودکان و نوجوانان

عادل بزدوده متولد 1335 در تهران، نویسنده، کارگردان نمایش عروسکی و عروسک ساز ایرانی است. او فارغ‌التحصیل رشتهٔ نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر تهران است

عادل بزدوده در گفت‌‌وگو با پانا به مشکلات نمایش‌های عروسکی در ایران اشاره کرد و گفت:« از دیدگاه من نمایش عروسکی از یک‌جهت رو به رشد است تنها باید صبوری کرد تا نمایش‌های عروسکی در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا کند چراکه به‌جرات می‌توان گفت ایران در آسیا تنها کشوری است که دانشگاه هنری دارد و هنرهای نمایشی را به شکل تخصصی آموزش می‌دهد.»

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر بزرگترین دغدغه ذهنی شما چیست گفت:«‌ بزرگترین دغدغه من در کنار نمایش تئاتر و تئاتر عروسکی همین اتفاقی است که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افتاده است اینکه نشان دهیم و اثبات کنیم عروسک فقط متعلق به صحنه نیست و می تواند در خانواده و در محیط اطراف کودک‌ونوجوان همیشه وجود داشته باشد، ما باید این فرهنگ را مورد اهمیت قرار دهیم.

وی افزود:« خیلی خوشحالم که این اتفاق در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رخ داده است و امیدوارم دوستانی که این اتفاق زیبا را را رقم زدند به سراغ من بیایند چراکه اسم من پدر عروسکی ایران است و همچنین بزرگ شده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم پس حتما می‌توانم با ایده های خوب این اتفاق را بزرگ تر و هیجان انگیز تر کنم. اگر این دوستان، عوامل کانون و هرجای دیگری که قرار است پشتوانه‌ای برای کودک و نوجوان باشد من را بخواهد کنارشان خواهم بود و کمکشان می‌کنم، بالاخره تجربه من تجربه ای یکی دو روزه نیست بلکه حاصل 52 سال تجربه است که انشالله مسیر هموار تر شود و کودک و نوجوان امروز و از همه مهم تر خانواده هایشان با فرهنگ موسیقی، عروسک، قصه گویی و... آشنا شوند.»

عادل بزدوده در پایان سخنان خود تصریح کرد:« بچه ها جزئی از لاینفک ( جدایی ناپذیر) ما هستند و ما باید مراقب آنها باشیم. برای مثال غذایی که به فرزندمان می‌دهیم چه از لحاظ روحی و چه از لحاظ جسمی موجب رشد آنها می‌شود،‌ پس مهم است که چه غذایی با چه چاشنی را خورد فرزندمان می‌دهیم چراکه این رشد و آموزش ها چیزهایی است که یک کودک و نوجوان را آماده برای خدمت رسانی به جامعه اش می‌کند.»

خبرنگار: فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار