معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد:

‌سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی ‌برگزار می‌شود‌

استقبال دانش‌آموزان از رشته هوش مصنوعی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره برگزاری سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی توضیح داد.

کد مطلب: ۱۴۳۶۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
‌سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی ‌برگزار می‌شود‌

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده به جزئیات برگزاری سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی اشاره و اظهار کرد: این دوره از جشنواره با موضوعات ترویج شیوه‌های زندگی سالم، همچنین پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از رشته هوش مصنوعی در این جشنواره افزود: این جشنواره در ۳ بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی در ۳ دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم، بخش ابتکارات مدرسه‌ای ویژه فرهنگیان همچنین بخش ابتکارات جامعه‌محور ویژه ‌مدار‌س دارای کانون یاریگران زندگی برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش روند ثبت‌نام در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی را تشریح و بیان کرد: ثبت‌نام در سامانه my.medu.ir در بخش نورینو خواهد بود و آثار مدرسه از اول دی تا ۱۵ دی جمع‌آوری و آثار منطقه از ۱۵ دی تا ۱۵ بهمن و آثار استان از ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند جمع‌آوری می‌شود که ان شالله مراسم اختتامیه استانی این جشنواره اسفند و فروردین برگزار خواهد شد.

به گفته باقرزاده در دوره ابتدایی در بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزی، رشته‌های شعر، داستان کوتاه و نقاشی؛ در دوره متوسطه اول رشته‌های نقاشی، عکس، فیلم، موشن گرافیک، خلق کاراکتر، طراحی بازی موبایل، پویانمایی، نشریه دیجیتال، روایت‌گری، ایده‌پردازی، شعر و داستان کوتاه همچنین در دوره متوسطه دوم رشته‌های گرافیک، عکس با هوش مصنوعی، فیلم، موشن‌گرافی، خلق کاراکتر، طراحی بازی موبایل، پویانمایی، نشریه دیجیتال، روایت‌گری، ایده‌پردازی، شعر و داستان کوتاه مطرح است.

وی اضافه کرد: الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کلاس درس؛ محصولات فرهنگی؛ منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ پروژه‌های ابتکاری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛ برنامه عمل سالانه و اقدام پروژه‌ای از جمله برنامه‌ها ویژه فرهنگیان در بخش ابتکارات خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در بخش ابتکارات جامعه‌محور نیز موضوعاتی مانند تشکیل گروه‌های همیاری اجتماعی و حفظ و پایدارسازی آن؛ ایده‌پردازی، طراحی و تدوین نیمرخ محلی؛ حمایت‌جویی و اجرای پروژه‌های کوچک، طراحی پروژه‌های کوچک؛ مستندسازی و تدوین درس آموخته‌ها مورد توجه است.

خبرنگار: مریم احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار