انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان فرمانداران مراکز استان آذربایجان غربی و شرقی

ارومیه (پانا) - تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در دیدار فرمانداران ارومیه و تبریز با موضوع استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل دو شهرستان همسایه منعقد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۵۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان فرمانداران مراکز استان آذربایجان غربی و شرقی

غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه میزبان یونس فاتح فرماندار شهرستان تبریز و هیات همراه ایشان بود در این دیدار فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به مشترکات فرهنگی ،تاریخی و مبادلات تجاری از گذشته تا به امروز، از شهدای گرانقدر همچون شهیدان باکری به عنوان یکی از مهمترین نقاط مشترک دو استان و دو شهرستان بزرگ تاریخی یاد کرد.

فرماندار ارومیه با اشاره به ظرفیت های بزرگ مرزی ارومیه و همجواری با دو کشور عراق و ترکیه، پتانسیل های گردشگری داخلی و خارجی، وجود شهرک های صنعتی، صنایع تبدیلی، حجم بالای تولیدات کشاورزی و دانشگاهها و موسسات آموزشی متعدد، ظرفیت عظیم جوانان علاقمند به ورزش بخصوص والیبال و تنوع اقوام، ادیان و مذاهب را از جمله ظرفیت های بالای شهرستان ارومیه توصیف کرد.

وی با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین امسال و میزبانی شهرستان ارومیه از زائرین عزیز شهرستان تبریز و استان آذربایجان شرقی و سایر استان های همجوار به سمت مرز تمرچین پیرانشهر را از موهبتهای الهی بر شمردند که باید برای سالهای بعد بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد.

عماری در این دیدار تبریز و هموطنان تبریزی را مایه افتخار همه کشور و شهروندان ارومیه خواند و خواهان تدوین برنامه مشترک برای استمرار همکاری های فرهنگی، تجاری و اقتصادی و سایر حوزه های دوجانبه شدند.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه دوجانبه که ما بین فرمانداران دو شهرستان در حوزه های مختلف امضا شد اعلام داشتند جهت اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه، دبیرخانه دائمی مختص این همکاریهای دوجانبه در دو فرمانداری شهرستانهای ارومیه و تبریز ایجاد می شود.

یونس فاتح فرماندار تبریز نیز در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از حضور در شهر قدیمی و تاریخی، فرهنگی ارومیه این دیدار را مایه امیدواری و گشایشی دوچندان برای تبادلات دو جانبه دانسته و ابراز امیدواری کرد با تبادل اطلاعات و هم افزایی در تمام زمینه ها به خصوص تجارت و بازرگانی و برپایی نمایشگاه تولیدات صنعتی شهر تبریز، تعاملات فی مابین افزایش یابد.

فرماندار ارومیه در حاشیه این دیدار و پس از امضا و تبادل تفاهم نامه در مصاحبه تلویزیونی هدف از امضای تفاهم نامه را افزایش تبادلات فرهنگی، اقتصادی و گردشگری، تبادل تجربیات دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی و سایر زمینه ها بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار