توافق برای توسعه امامزاده نقی الهادی (ع) در شیروان

بجنورد (پانا) - مدیران ارشد اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و امام جمعه شیروان با حضور استاندار خراسان شمالی برای توسعه امامزاده نقی الهادی(ع) شیروان توافق کردند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
توافق برای توسعه امامزاده نقی الهادی (ع) در شیروان

مرقد این امامزاده در جوار تپه تاریخی نادری و ابنیه قدیمی و آثار باستانی شهر شیروان، تاکنون امکان توسعه نداشته و امروز برای ایجاد موسسه فرهنگی مرتبط با حرم امامزاده و بازآفرینی بافت فرسوده این محدوده، تصمیم گیری شد.

استاندار خراسان شمالی در نشستی که پیرامون بازآفرینی این محدوده برگزار شد، اظهار کرد: توسعه حرم امامزاده نقی الهادی(ع) و طراحی جامع مرکز فرهنگی در اطراف آن، موجب حفظ حرمت امامزاده، بازآفرینی بافت فرسوده این محدوده،کاهش آسیب های اجتماعی، استفاده از فضای موجود برای گردشگری زیارتی و همچنین موجب ارتقای امنیت در این محدوده خواهد شد.

محمدرضا حسین نژاد هماهنگی و همکاری دستگاه های مختلف را موجب رفع مشکلات و تسهیل در ارائه خدمات به مردم دانست و افزود: اهمیت بازسازی این محدوده تاریخی، مذهبی و باستانی در شیروان بر کسی پوشیده نیست و همکاری بین دستگاهی برای بازسازی و بازآفرینی شهری در این محدوده، کاری ارزشمند و ماندگار و باقیات الصالحات خواهد بود و الگویی موفق از همکاری و قابل ارائه در سایر موارد است.

در این نشست مقرر شد برای اجرای طرح جامع مجموعه فرهنگی امامزاده نقی الهادی، 18 ملک اطراف از صاحبان آنها خریداری شود و راه و شهرسازی معوض آن را خانه مسکونی یا ملک مناسب در جای دیگری به مالکین تحویل دهد و رضایت آنان را جلب کند..

شایان ذکر است در وقف نامه های 600 سال پیش از امامزاده غیبی(نقی الهادی) یاد شده و تپه نادری شیروان نیز قدمت تاریخی چند هزار ساله دارد و همجواری آثار تاریخی و مذهبی تاکنون مانع توسعه این منطقه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار