کارشناس بودجه در گفت‌وگو با پانا:

مخارج غیرضروری در بودجه کاهش یابد

تمام هزینه‌ها و مخارج در بودجه برای مردم شفاف‌سازی شود

تهران(پانا)- کارشناس بودجه اظهار کرد یکی از راهکارها برای کنترل تورم جلوگیری از کسری بودجه است و دولت باید به این منظور هزینه‌های بودجه و مخارج غیرضروری را کاهش دهد. اکنون ده‌ها نهاد در کشور وجود دارند که بودجه بالایی دارند.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مخارج غیرضروری در بودجه کاهش یابد

مهدی پازوکی، کارشناس بودجه در گفت‌وگو با پانا درباره میزان واقع‌بینانه‌بودن درآمدهای بودجه در مقابل هزینه‌ها، اظهار کرد: «مخارج و منابع درآمدی دولت باید روشن‌سازی شود. بودجه به معنای حساب درآمد‌ها و هزینه‌ها و دخل و خرج در یک سال است.»

وی تاکید کرد: «باید تمام هزینه‌ها و مخارج در بودجه، برای مردم روشن و شفاف‌سازی شود و با اطلاع‌رسانی مناسب، مردم به آنچه در جامعه می‌گذرد، آگاه باشند.»

پازوکی درباره کاهش مخارج و بودجه‌های غیرضروری توسط دولت، گفت: «دولت باید مخارج غیرضروری خود را کاهش دهد. اکنون ده‌ها نهاد در کشور وجود دارد که بودجه بالایی دارند. به عنوان مثال بودجه مجمع تشخیص مصلحت نظام از یک وزارت‌خانه بیشتر است و دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی بودجه بسیار بالایی دارد.»

وی عنوان کرد:‌« تا زمانی که مخارج و هزینه‌ها در بودجه به طور دقیق شفاف‌سازی نشود، نمی‌توان میزان واقع‌بینانه‌بودن درآمد‌ها و هزینه‌ها را تشخیص داد.»

این کارشناس خاطر نشان کرد: «همچنین دانشگاه‌ها بسیار گسترش یافته و به کارخانه‌هایی برای مدرک‌سازی تبدیل شده‌اند که دولت با رسیدگی در این زمینه تلاش کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار