امضای ‌تفاهم‌نامه ‌توسعه و تقویت فرهنگ نماز در مدارس خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه دوسالانه‌‌ اجرای برنامه‌های مشترک برای تقویت، ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مدارس و تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، با مدیرکل ستاد اقامه نماز استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۴۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امضای ‌تفاهم‌نامه ‌توسعه و تقویت فرهنگ نماز در مدارس خراسان جنوبی

سید‌علیرضا موسوی‌نژاد‌ در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به آیه شریفه ۴۱سوره «حج» گفت: وظیفه‌ تبیین، ترویج، توسعه و تقویت فرهنگ نماز بر دوش همه آحاد جامعه، به ویژه پدران، مادران، معلمان، استادان، اندرزگویان و راهنمایان سنگینی می‌کند.

وی‌ با بیان اینکه این تفاهم‌نامه بر‌اساس سند تحول بنیادین و پس از طی فرآیند کارشناسی، مطابق با مصوبات هفتمین جلسه شورای قرآن، عترت و نماز به امضا رسید، اظهار کرد: همه ما خادمین نظام تعلیم و تربیت موظفیم برای طلوع خورشید ولایت عظما، گام برداریم و اولین قدم در این مسیر، تقویت ارتباط جوانان با فرهنگ نماز و تحکیم پیوند ۳ ضلع مثلث بنیادین‌ منزل، مدرسه و مسجد است.

رئیس شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پررش خراسان جنوبی افزود: برگزاری دوره توانمندسازی مدیران، معلمان، دبیران، مربیان، روحانیون و رابطین اقامه نماز، بومی‌سازی برنامه‌ها و تدوین برنامه‌های نماز و تولید آثار در قالب هنری با موضوع نماز تنها بخشی از این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی خاطر‌نشان کرد: هر دستگاه می‌تواند هر سال در صورت نیاز و ضرورت، یک یا چند برنامه به برنامه‌های مورد توافق و مصوب همان سال اضافه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار