روایت پیشرفت به نقل از معاون دبیرستان شهید قدرت بیگلو شهرستان ملارد

کتابخانه‌های مدرسه‌ای فرصت غنی برای ترویج کتابخوانی در دانش‌آموزان است

ملارد (پانا) - معاون دبیرستان شهید قدرت بیگلو شهرستان ملارد، از تغییر کاربری انباری مدرسه به کتابخانه برای دانش‌آموزان خبر داد و گفت کتابخانه‌های مدرسه‌ای فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه‌های مدرسه‌ای فرصت غنی برای ترویج کتابخوانی در دانش‌آموزان است

حاجی اسفندیاری، معاون دبیرستان شهید قدرت بیگلو شهرستان ملارد، در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «در جامعه امروز، کتاب و کتابخوانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رشد فرهنگی هر جامعه، به میزان کتاب‌خوانان آن جامعه بستگی دارد. در این میان، جذب دانش‌آموزان مدرسه به کتابخانه و تشویق آن‌ها به مطالعه یکی از مهم‌ترین اقدامات در جهت افزایش سطح مطالعه جامعه است. با توجه به این‌که این دبیرستان فاقد کتابخانه بود، تصمیم گرفته شد در مدرسه کتابخانه‌ای ایجاد کنیم.»

اسفندیاری در ادامه افزود: «در دبیرستان شهید قدرت بیگلو، اتاق انباری وجود داشت که چندین سال از آن استفاده نمی‌شد. این انباری، به کمک انجمن اولیا و مربیان و شورا‌های دانش‌‌آموزی مرتب و بازسازی شد. چندین قفسه در آن قرار داده شد و فضای آن با وسایل تزئینی مختلف زیبا شد. بعد از این مرحله، قفسه‌ها را پر از کتاب کردیم و از دانش‌آموزان خواستیم در صورت تمایل به کتابخانه کتاب اهدا کنند و عضو کتابخانه شوند.»

معاون دبیرستان شهید قدرت بیگلو تصریح کرد: «این کتابخانه افتتاح شد و اکنون تعدادی زیادی از دانش‌آموزان این دبیرستان عضو کتابخانه هستند و علاقه زیادی به کتابخوانی پیدا کرده‌اند. به این دلیل اطلاعات زیادی در زمینه‌های مختلفی کسب کردند. هدف از احداث این کتابخانه‌، ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان بود، تا همه آنها بتوانند به‌طور هماهنگ، راحت‌تر و بهتر با همکاری دبیران خود، کتاب‌های مورد‌نیاز خود را تهیه و مطالعه کنند.»

وی در پایان عنوان کرد: «مدارس، باید راهکارهای مناسبی را به کار ببرند و با بهره‌وری از امکانات و شرایط موجود، بیشترین استفاده را از ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به کتاب و کتابخوانی داشته باشند.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب مسکنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار