مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهرعنوان کرد:

انبوه‌سازان به تعهدات قانونی در رابطه با ساخت واحدهای آموزشی بهتر عمل کنند

اسلامشهر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، خواستار اجرای تعهدات قانونی انبوه‌سازان واحدهای مسکونی در رابطه با ساخت واحدهای آموزشی شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
انبوه‌سازان به تعهدات قانونی در رابطه با ساخت واحدهای آموزشی بهتر عمل کنند

اکبر قنبری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در جریان برگزاری نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش که در آموزشگاه یاسر شهرک واوان اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی با اعلام آماری از وضعیت دانش‌آموزان و تراکم مدارس منطقه واوان اظهار کرد: یک سوم تراکم واحدهای آموزشی این منطقه خارج از استاندارد است و ما نیاز به ۲۲ مدرسه داریم.

وی افزود: اگر انبوه‌سازان واحدهای مسکونی در مناطق مختلف به تعهدات قانونی خود عمل می‌کردند، از وضعیت ایده‌آل جهت فضای آموزشی برخوردار بودیم و اکنون در منطقه واوان در انتظار ساخت پنج مدرسه ۱۲ کلاسه از تعهدات حوزه اداره کل نوسازی مدارس آموزش و پرورش استان هستیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی بیان کرد: دین یک آموزه اجتماعی است و به ما چگونه زیستن را در جامعه یاد خواهد داد و حتی روزه که امری فردی است فلسفه‌ای دارد که به یاد گرسنگان باشیم و همه بدانیم که در برابر جامعه خود مسئول هستیم و وظیفه داریم به سمت تربیت دینداران اجتماعی برویم و اگر دین را به دانش‌آموزان خوب معرفی کنیم از نقش به‌سزایی در تربیت آنان برخوردار هستیم.

امام جمعه اسلامشهر افزود: بر خلاف تبلیغات دنیای غرب که می‌گویند دین اسلام فقط به مسائل معنوی و آخرت توجه دارد، باید گفت دین اسلام برای آباد کردن دنیای انسان‌ها برنامه دارد و اگر ما در این جهان حیات طیبه داشته باشیم، در جهان آخرت هم این حیات ادامه خواهد داشت.

وی گفت: مجموعه معاونت پرورشی آموزش و پرورش اسلامشهر می‌بایست در مقابل تربیت دانش‌آموزان در قالب دینداران اجتماعی احساس تکلیف کنند و بستر این کار تربیتی مدارس هستند.

سپس در بخش دیگری از جلسه، حسین حبیبی، فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی با تقدیر از مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر که در برگزاری جلسات منظم شورای آموزش و پرورش و پیگیری موارد آموزشی و پرورشی شهرستان اسلامشهر تلاش بسیار دارند، تصریح کرد: شهرک واوان در شهرستان اسلامشهر جایگاه خاصی در مسائل فرهنگی و غیره دارد و وجود مرکز شهدای گمنام، جبهه فرهنگی جنوب غرب استان و فعالان عرصه اجتماعی بسیار اهمیت دارد،

وی خاطرنشان کرد: در کنار تمام این برنامه‌ها می‌بایست به ظرفیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس توجه خاص داشته باشیم. همکاری‌های شهرداری و آموزش و پرورش اسلامشهر در جهت پیشرفت بسیاری از پروژه‌های آموزشی از نقش بسزایی برخوردار است.

خبرنگار: ساسان حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار