ساخت مدرسه چهار کلاسه در روستای قشلاق ملارد

ملارد (پانا) - مدیر دبستان ایثار شهرستان ملارد، مدرسه سازی را در سرنوشت و رشد و تعالی یک جامعه بسیار مؤثر دانست و مدرسه را پایه زندگی همه کودکانی برشمرد که امید این جهان به آ­ن­ها گره خورده است، کودکانی که اگر مسیر تحصیلشان را هموار بسازیم، مسیر آینده را هموار خواهند ساخت.

کد مطلب: ۱۴۳۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ساخت مدرسه چهار کلاسه در روستای قشلاق ملارد

مریم سرابی، مدیر مدرسه ابتدایی ایثار ملارد، در گفت‌وگو با پانا از ساخت مدرسه چهار کلاسه در روستای قشلاق ملارد خبر داد و اظهار کرد: «با توجه به این‌که دبستان ابتدایی این روستا جوابگوی جمعیت ساکنان این منطقه نبود و کلاس‌های درس، مملو از دانش‌آموزان با تراکم بالا بود و شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان این روستا سخت شده بود، خیرین مدرسه‌ساز، اقدام به ساخت مدرسه چهار کلاسه در محوطه این آموزشگاه نمودند، و این دبستان چهار کلاسه در مهرماه مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گرفت.»

وی در ادامه بیان کرد: «در دنیای پیشرفته امروز حیف است هنوز کودکانی را در وطن عزیزمان ببینیم که به دلیل کمبود مدرسه و کلاس درس، از زیباتر دیدن و زیباتر ساختن دنیای اطرافشان باز بمانند. به همین دلیل این دبستان به همت خیرین مدرسه‌ساز ساخته شد و آموزش و پرورش شهرستان‌ملارد، در جذب خیرین برای ساخت این مدرسه نقش ویژه‌ای داشته است.»

مدیر دبستان ایثار شهرستان‌ ملارد عنوان کرد: «با ساختن مدرسه جدید برای کودکان ابتدایی، توانستیم سطح آموزش را در شهرستان خود بالا ببریم و کودکان بیشتری را از امکانات پیشرفته تحصیلی برخوردار کنیم. این درست نیست آن‌ها به دلیل کمبود فضای آموزشی از تحصیل باز بمانند. قبل از افتتاح این دبستان چهار کلاسه، ما همه دانش‌آموزان روستا را ثبت نام می‌کردیم اما دانش‌آموزان به دلیل کمبود فضا مجبور بودند در کلاس هایی با جمعیت خیلی بالا درس بخوانند و این باعث می‌شد از لحاظ آموزشی، کیفیت کار معلم پایین بیاید و معلم نمی‌توانست به دلیل بالا بودن تعداد دانش‌آموزان، رسیدگی مناسب به آن‌ها داشته باشد. ولی به لطف خدا و همت آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز، تراکم دانش‌آموزان در دوره اول ابتدایی پایین‌ و معلمان هم با انگیزه بالاتری به دانش‌آموزان تعلیم می‌دهند و دانش آموزان نیز در کلاس‌ها آرامش بیشتری دارند.»

سرابی خاطرنشان کرد: «معلمان در مدرسه ایمن می‌توانند بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برطرف کنند. آموزش و پرورش زیربنای توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه است. اضافه کردن چهار کلاس به کلاس‌های آموزشگاه باعث شد دانش‌آموزان در این کلاس‌ها تقسیم شوند، و آن‌ها در کلاس‌های با تراکم پایین‌تر، بهتر درس بخوانند و آموزگاران فرصت بیشتری دارند تا به همه دانش‌آموزان کلاس خود، رسیدگی و توجه کنند. به همین دلیل کیفیت آموزشی در این دبستان رو به رشد است.»

سرابی، درباره‌ رضایت دانش‌آموزان تصریح کرد: «اشتیاق دانش‌آموزان به مدرسه تازه تأسیس، غیرقابل وصف و باورنکردنی است و این شور و اشتیاق می‌تواند به رشد تحصیلی آن‌ها کمک به سزایی کند. بررسی عوامل مؤثر بر پیشرفت و ترقی در دانش‌آموزان نشان داده است که آن‌ها در مدارس نو و تازه ساخت، علاقه بیشتری به تحصیل پیدا کرده‌اند و پیشرفت تحصیلی زیادی داشته‌اند.»

وی اضافه کرد: «علاوه بر مدرسه‌سازی و مشارکت در ساخت مدرسه، شرایط تحصیل برای کودکان این منطقه تسهیل شده‌ است و آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز، از حق تحصیل کودکان بی‌بضاعت پشتیبانی کرده است و این جای تقدیر و سپاس دارد. من معتقدم همه دانش‌آموزان، حق تحصیل و پیشرفت در مدرسه‌های زیبا و ایمن را دارند، به امید این‌که در هیچ نقطه‌ای از شهرستان ملارد دانش‌آموزی که آینده ساز این سرزمین است به دلیل کمبود امکانات و نبود مدرسه از تحصیل باز نماند.»

مدیر مدرسه ابتدایی ایثار ملارد در پایان افزود: «اگر کسی بضاعت مالی دارد و می‌خواهد کار خداپسندانه‌ای انجام دهد و یک اثر ماندگار و ارزشمند از خود به یادگار بگذارد می‌تواند در امر مدرسه‌سازی مشارکت داشته باشد، و به شیوه‌های گوناگون در این امر خیر و پسندیده با بنیاد برین همکاری کند. باشد که همه کودکان ایران زمین، در فضای استاندارد آموزشی امکان تحصیل و یادگیری داشته و دیگر هیچ کودکی در ایران به دلیل مشکلات مالی و یا کمبود امکانات تحصیلی، از تحصیل باز نماند و یا با حضور در کلاس‌های غیر استاندارد، غیر مقاوم و نا ایمن، زندگی و جان خود را به خطر نیندازد.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب مسکنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار