دانش‌آموز بازگشته به تحصیل ملاردی:

با امید به آینده‌ای روشن، به تحصیل بازگشتم تا بهار دیگری را برای خود آغاز کنم

ملارد ( پانا) - دانش‌آموز شهرستان ملارد پس از ترک تحصیل و بازگشتن به مدرسه گفت با امید به آینده‌ای روشن و آغاز بهاری سراسر شور و اشتیاق، به تحصیل و فضای آموزشی بازگشته است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
با امید به آینده‌ای روشن، به تحصیل بازگشتم تا بهار دیگری را برای خود آغاز کنم

الهام، دانش‌‌آموز پایه سوم دبستان حضرت زینب (س) شهرستان ملارد، در رابطه با علت ترک تحصیل خود و دور شدن از فضای مدرسه بیان کرد: «به‌دلیل مشکلات خانوادگی مجبور شدم از فضای آموزشی و از دوستان و مدرسه دور شوم و همراه مادرم، برای زندگی به شهر دیگری رفتیم و من در آن‌جا به دلیل مشکلات فراوان نتوانستم به تحصیل ادامه دهم و از محیط مدرسه و درس‌هایم دور ماندم؛ خواهرم در آن زمان، باید به پایه اول می‌رفت اما به دلیل مهاجرت ما به شهر دیگر و مشکلات خانوادگی، او نیز نتوانست به مدرسه برود و از تحصیل عقب ماند.»

وی ادامه داد: «من و خواهرم در دو سالی که امکان رفتن به مدرسه را نداشتیم خیلی غصه خوردیم. دلم به شدت برای دوستانم، درس‌هایم و فضای مدرسه تنگ می‌شد. در این مدت مدیر مدرسه با مادرم تماس می‌گرفت و برای برگرداندن ما به مدرسه تلاش کرد. مدرسه و آموزش و پرورش ما را حمایت کردند و بعد از دو سال ما توانستیم به محل زندگی خود بر‌‌گردیم و فرصت دوباره برای تحصیل به ما داده شد. با کمک‌های همه جانبه مدیر دبستان حضرت زینب(س) توانستیم دوباره به تحصیل برگردیم و با کلاس‌های تقویتی که برای ما گذاشتند، درس‌های عقب مانده را جبران کردیم و خواهرم، برای تحصیل در پایه اول ثبت نام شد. من هم‌اکنون پایه سوم هستم و از اینکه توانستم آینده‌ای زیباتر از قبل را برای خود رقم بزنم بسیار حس خوبی دارم. به دانش‌آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند و از فضای آموزشی دور شدند توصیه می‌کنم با امید به آینده‌ای روشن به تحصیل بازگردند و برای خود آینده‌ای روشن را رقم بزنند.»

الهام، زحمات آموزش و پرورش و پیگیری‌های مدیر دبستان حضرت زینب(س) ملارد را یکی از عوامل مهم و اساسی بازگشت خود به تحصیل دانست و گفت: «ِآموزش و پرورش و مدیر دبستان از جنبه‌های مختلف ما را مورد حمایت قرار داد، تا بتوانیم با امید و انگیزه بیشتری به تحصیل بازگردیم و بتوانیم مانند گذشته با شور و اشتیاق به تحصیل و درس‌ خواندن ادامه دهیم؛ مدرسه برای ما در تابستان، کلاس‌های تقویتی و جبرانی برگزار کرد تا بتوانیم درس‌های عقب مانده گذشته را جبران کنیم. من و خواهرم تا ابد قدردان این حمایت‌ها هستیم و امیدوارم با درس خواندن به بالاترین درجات علمی برسم، این‌گونه می‌توانم گوشه‌ای از این زحمات را جبران کنم.»

وی در رابطه با حس و حال خود از بازگشت به تحصیل تصریح کرد: «از این‌که بعد از دو سال با زحمات و کمک‌های مدرسه توانستم به مدرسه بازگردم و در کنار دوستان خود به تحصیل و درس خواندن ادامه دهم، بسیار خوشحالم و واقعا حس من قابل توصیف نیست. امید‌وارم با امید به آینده و تلاش و پشتکار بتوانم در درس‌های خود موفق شوم و آینده خود را به بهترین شکل رقم بزنم.از خدا می‌خواهم هیچ‌کودک و دانش‌آموی بخاطر مشکلات از نعمت تحصیل محروم نشود.»

در ادامه ویدئویی در رابطه با نحوه بازگشت این دانش‌آموز به مدرسه از زبان آرزو ضیا‌مجیدی، مدیر دبستان حضرت زینب(س) ملارد ارائه می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار