مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ تهران:

انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 بیان کرد نقش انجمن اولیا و مربیان به عنوان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت در تحقق این هدف موثر است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت است

انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر اموزش و پرورش منطقه ۴، مسعود رضایی؛ کارشناس مسئول حراست، فاطمه مهبودی؛ کارشناس مسئول انجمن اولیا و مربیان و روسای انجمن مدارس در سالن اجتماعات شهید پیچک اداره آموزش و پرورش منطقه ۴ برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۴ با بیان اینکه توسعـه نیازها و ورود به عصر دانایی و بهره‌مندی از خرد جمعی،‌ اقتضا می‌کند تا دو نهاد مقدس خانواده و مدرسه به صورت هدفمند و سازمان یافته در کنار هم حرکت کنند، اظهار کرد: «رشد و پیشرفت دانش‌آموزان باید در هر دو نهاد آموزشی خانه و مدرسه انجام و کنترل شود، هماهنگی و هم‌سویی فعالیت‌های والدین و مربیان اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند. از یک سو خانواده‌ها باید نقش تربیتی خود را در تعامل با مدارس به خوبی ایفا کنند و از سویی دیگر معلمان و مدیران مدارس نیز می‌توانند با ارتباط‌ گیری موثر با والدین ضمن افزایش شناخت از اولیای دانش‌آموزان از ظرفیت‌های بالای انجمن های اولیا و مربیان برای ارتقا نقش تعلیم و تربیتی مدارس استفاده کنند به همین دلیل تشکیل انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس به شدت احساس می‌شود و از آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.»

زمانی نژاد تصریح کرد: «در نظام تربیتی کشورمان هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان چند ساحته در همه ابعاد معنوی، علمی، هنری، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی است و برای تحقق این هدف از تمامی ظرفیت‌ها به‌ ویژه ظرفیت انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس باید استفاده کرد، زیرا انجمن اولیا و مربیان مظهر همکاری خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است. خانه و مدرسه دو نهاد تربیتی مهم به شمار می آیند که در صدر عوامل تأثیرگذار بر روند رشد و تکامل رفتار و منش دانش آموزان قرار دارند و مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی، هماهنگی و همسویی نظری و عملی میان مربیان و خانواده است. هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت آمیز نخواهد داشت و باید به عنوان یک مرکز و یک نهاد تعلیماتی و تربیتی تلقی شوند و مجموعه سیاست و برنامه هایی که آموزش و پرورش طراحی و به اجرا درمی آورد، می بایست به عنوان یک بینش و یک هدف دنبال شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار