پرسپولیس ۱ - ۱ استقلال؛ VAR آبی‌ها را صدرنشین نگه داشت

بانوان برای اولین بار دربی را از نزدیک به تماشا نشستند/ حضور وزیر ورزش و سخنگوی دولت در جایگاه خبرنگاران

تهران (پانا) - بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب دیدارهای معوقه هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۱۵ عصر امروز در استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در نهایت با تساوی یک بر یک پایان یافت.

کد مطلب: ۱۴۳۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس ۱ - ۱ استقلال؛ VAR آبی‌ها را صدرنشین نگه داشت

برای اولین‌بار بود که در تاریخ شهرآوردهای پایتخت این دیدار با حضور بانوان هوادار و کمک داور ویدویی برگزار می‌شد.

تا اینجای فصل استقلال با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس با ۲۴ امتیاز در صدر جدول قرار داشت و در مقابل سرخ‌پوشان با ۲۰ امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار داشتند. با این تساوی استقلال ۲۵ امتیازی و پرسپولیس ۲۱ امتیازی شد.

قضاوت این دیدار را موعود بنیادی‌فر بر عهده داشت. این سومین قضاوت بنیادی‌فر در تاریخ دربی‌ها بود و او را از پیام حیدری، اشکان خورشیدی و بیژن حیدری هم‌نسلان معاصرش پیش انداخت.

برای اولین بار در فوتبال ایران از کمک داور ویدیویی در این بازی استفاده شد.

در میان داوران الیت و بین‌المللی ما موعود تنها کسی است که لایسنس قضاوت با کمک داور ویدیویی را دارد و متاسفانه هیچ کدام از دیگر داوران شایسته ما چنین مجوزی ندارند و به همین دلیل داوران اتاق VAR عراقی بودند.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان نیز پیش از شروع بازی در استادیوم حاضر شد و با حضور در جایگاه خبرنگاران از یادمان خبرنگاران و عکاسان فقید ورزش ایران بازدید کرد. او تماشاگر ویژه این دیدار بود. مدیران عامل دو تیم و ماریکونه و الهویی دستیاران قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز برای دیدن این بازی در استادیوم آزادی حضور داشتند.

وزیر ورزش و جوانان در استادیوم آزادی در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت مردمی دولت اقدام است نه دولت حرف، گفت: حضور خانم‌ها در دربی و استفاده از کمک داور ویدیویی اقداماتی است که برای نخستین بار در دربی اتفاق می‌افتد.

ترکیب پرسپولیس

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، شهاب زاهدی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال

سیدحسین حسینی، سعادت حردانی، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، گوستاوو بلانکو، مهرداد محمدی، ابولفضل جلالی

سرمربی: جواد نکونام

لحظات حساس بازی در نیمه اول:

*دقیقه سوم: یک خطا از سمت راست استقلال برای آبی‌پوشان به دست آمد که مهدی‌پور توپ خطرناکی را روی دروازه فرستاد و پس از آنکه ضربه سهرابیان به سمت دروازه بیرانوند موقعیت خطرناکی را ایجاد کرد اما مهرداد محمدی در آفساید قرار گرفت و موقعیت خوبی برای استقلال از دست رفت.

*دقیقه هفتم: موقعیت مشابهی اینبار برای سرخپوشان رقم خورد که مهدی ترابی توپ خیلی خطرناکی را به سمت دروازه استقلال فرستاد و علی نعمتی با ضربه سر موقعیت صد در صدی گل را ایجاد کرد اما حسینی دو بار پیاپی مانع از گل شدن توپ توسط نعمتی شد.

در این صحنه با توجه به موقعیت مشکوک ایجاد شده داور صحنه را از مانیتور VAR دید اما صحنه خطای منجر به پنالتی روی شهاب زاهدی از سوی آرمین سهرابیان تشخیص داده نشد.

*دقیقه ۱۴: اینبار یک موقعیت بسیار خطرناک در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که آفساید گرفته شد.

*دقیقه ۱۵: بلافاصله یک موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال رقم خورد که با خطای زاهدی روی حسینی، توپ به آبی‌پوشان رسید.

*دقیقه ۱۹: شوت سروش رفیعی با فاصله از بالای دروازه استقلال روانه اوت شد.

*دقیقه ۲۶: حسینی سانتر خطرناک اسماعیلی‌فر را دفع کرد تا مانع از گلزنی سرخپوشان شود.

*دقیقه ۲۷: دو شوت ترابی و صادقی توسط مدافعان استقلال دفع شد و راهی به سمت دروازه استقلال پیدا نکرد.

*دقیقه ۳۶: در این دقیقه نیز توپ به دست ترابی برخورد کرد که از سوی کمک داوران اتاق ویدیویی صحنه مربوطه خطا اعلام نشد.

*دقیقه ۳۹: توپی از سوی حردانی به روی دروازه بیرانوند ارسال شد و استقلالی‌ها معتقد بودند که روی بلانکو از سوی کنعانی‌زادگان خطای پنالتی رخ داده است اما داور چنین اعتقادی نداشت و اعتراض استقلالی‌ها بی ثمر ماند.

*دقیقه ۴۴: بلانکو در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد اما نتواست روی توپ سوار شود و ضربه‌ای را روانه دروازه علیرضا بیرانوند کند.

نیمه نخست این دیدار ۳ دقیقه وقت اضافه داشت.

*دقیقه ۴۷: بیرانوند دچار یک اشتباه فاحش شد اما شانس آورد که استقلالی‌ها نتواسنتند از این موقعیت استفاده کنند. پس از آن هم یامگا سانتر خوبی را ارسال کرد اما اینبار دروازه‌بان پرسپولیس به خوبی توپ را به کرنر فرستاد.

*دقیقه ۴۸: کرنر ارسالی از سوی مهدی‌پور موقعیت بسیار خطرناکی را ایجاد کرد اما سهرابیان در موقعیت آفساید قرار داشت.

در نهایت نیمه اول این دیدار با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید و بازیکنان دو تیم در زیر باران بطری هواداران به رختکن رفتند.

همزمان با شروع نیمه دوم این دیدار، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز به میان خبرنگاران آمد و ضمن عرض خداقوت به آن‌ها از یادمان خبرنگاران و عکاسان فقید ورزش ایران بازدید کرد.

لحظات حساس نیمه دوم

*دقیقه ۴۷: توپ ارسالی از سوی یامگا به محوطه جریمه پرسپولیس و مهرداد محمدی رسید اما این بازیکن در حالی که موقعیت خوبی برای گلزنی داشت توپ را با فاصله بیرون زد و این موقعیت برای شاگردان جواد نکونام از دست رفت.

*در دقیقه ۵۸ بازی هواداران پرسپولیس با پرتاب کردن بطری به داخل زمین باعث توقف جریان بازی و مانع ارسال کرنر از سوی استقلالی‌ها شدند.

*دقیقه ۵۶: توپ ارسالی بسیار خطرناکی از سوی آرش رضاوند روی دروازه پرسپولیس ارسال شد اما مهرداد محمدی باز هم نتوانست از این فرصت استفاده کند و توپ به همان شکل در دستان علیرضا بیرانوند آرام گرفت.

*دقیقه ۶۰: کرنر ارسالی از سوی مهدی‌پور با ضربه سر بلانکو همراه شد اما بیرانوند کار سختی برای جمع کردن توپ نداشت.

*دقیقه ۶۱: به نظر می‌رسید حامدی‌فر روی زاهدی‌فر مرتکب خطای منجر به کارت زرد یا قرمز شده است اما داور بازی اعلام کرد که هیچ نکته‌ای در این خصوص از سوی اتاق کمک داور ویدیویی به وی اعلام نشده است و به همین دلیل نیز مسابقه دو تیم دنبال شد.

*در دقیقه ۷۷ بازی روی پاس به عقب اشتباه مدافع استقلال، سیدحسین حسینی نتوانست توپ را با دست بگیرد و با یک ضربه سر توپ را در اختیار امید عالیشاه قرار داد و بازیکن پرسپولیس با یک شوت محکم توپ را در چارچوب دروازه استقلال قرار داد و پرسپولیس را جلو انداخت.

*دقیقه ۸۱: صحنه مشکوک به پنالتی روی پیمان بابایی اتفاق افتاد و به VAR رفت اما از سوی کمک داور ویدیویی و در نهایت موعود بنیادی‌فر پنالتی اعلام نشد.

داور بازی، برای نیمه دوم این دیدار ۸ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

*در دقیقه ۹۲ بازی صحنه مشکوک داخل محوطه پرسپولیس به VAR رفت و از سوی داور پنالتی اعلام شد. کوین یامگا پشت توپ قرار گرفت و توانست دروازه بیرانوند را باز کند تا این بازی به تساوی کشیده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار