مدیر آموزشگاه برهان علم ناحیه یک بهارستان:

پیگیری مستمر برنامه‌های ورزشی و رژیمی، عامل اصلی موفقیت دانش‌آموزان در تربیت بدنی است

بهارستان یک (پانا) - مدیر آموزشگاه غیردولتی برهان علم ناحیه یک بهارستان، پیگیری مستمر برنامه‌های ورزشی و رژیمی را عامل اصلی موفقیت دانش‌آموزان در حوزه تربیت بدنی دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۲۱۳۹
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری مستمر برنامه‌های ورزشی و رژیمی، عامل اصلی موفقیت دانش‌آموزان در تربیت بدنی است

طرح پیشگیری از چاقی در دبیرستان برهان علم با هدف سنجش توده بدنی دانش‌آموزان و میزان اضافه وزن آنها به همت معاونان و دبیران تربیت بدنی این آموزشگاه انجام شد.

محمد موسی زاده، مدیر آموزشگاه غیر دولتی برهان علم در خصوص اجرای طرح پیشگیری از چاقی در مدارس بیان کرد: این طرح با هدف جلوگیری و درمان چاقی دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ برای اجرای این طرح طی یک ماه وزن و قد تمام دانش‌آموزان در زنگ‌های تربیت بدنی سنجش شده و توده بدنی دانش‌آموزان توسط دبیران تربیت بدنی محاسبه شده است تا بتوانیم میزان کمبود یا اضافه وزن دانش‌آموزان را تشخیص دهیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی همچنین در خصوص دانش‌آموزانی که توده بدنی نامناسب دارند گفت: دانش‌آموزانی که توده بدنی آنها شرایط مساعدی ندارد و در وضعیت نامناسبی قرار دارند شناسایی شده و دبیران تربیت بدنی توصیه‌های غذایی و رژیمی به آنها و اولیا می‌کنند و در جهت انجام اقدامات موثرتر دانش‌آموزان را به متخصصان تغذیه معرفی می‌کنند تا با پیگیری‌های لازم، مشکلات بدنی دانش‌آموزان حل شود.

موسی‌زاده ضمن اشاره به فواید اجرا این طرح در مدارس اظهار کرد: متاسفانه امروزه دانش‌آموزان بسیاری از اضافه وزن رنج می‌برند و این مشکل در سطح جامعه و در سنین بالاتر نیز قابل مشاهده است، به همین جهت این طرح در مدارس به صورت جدی باید انجام شود تا مشکلات بدنی دانش‌آموزان از سنین پایین تر شناسایی شده و قابل پیشگیری باشند.

مدیر آموزشگاه برهان علم ناحیه یک بهارستان در پایان سخنان خود در خصوص بازخوردهای اجرا این طرح عنوان کرد: خوشبختانه این طرح با استقبال دانش‌آموزان و اولیا صورت گرفت و باعث ایجاد تغییر اساسی در بسیاری از دانش‌آموزان شد؛ با پیگیری‌های مستمر برنامه‌های رژیمی و ورزشی، دانش‌آموزان میزان سلامتی خود را افزایش دادند و توانستند ضمن شناخت میزان توده بدنی خود، به جلوگیری از چاقی نیز بپردازند و با رسیدن به وزن ایده‌آل، از تناسب اندام نیز برخوردار باشند.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا طلوعی آذر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار