زارع پور در جمع خبرنگاران:

5 هزار و 600 روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند

تهران (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت 5 هزار و 600 روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
5 هزار و 600 روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند

عیسی زارع‌ پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: 5 هزار و 600 روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند و تا پایان سال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور را به شبکه متصل خواهیم کرد که اتفاق بسیار بزرگی است که می‌تواند منجر به آبادانی روستاها و انگیزه برای مهاجرت مردم شود.

وی ادامه داد: مهم ترین پروژه ما در حوزه ارتباطات، فیبر نوری است که کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از یکصد شهر کار تمام شده است. نزدیک به 4 میلیون و 700 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند که تا آخر این ماه حداقل به 5 میلیون خواهد رسید و تا پایان سال طبق برنامه ریزی که صورت گرفته است به 8 میلیون خانوار تحت پوشش خواهیم رسید.

وزیر ارتباطات گفت: سرعت‌هایی که با این فناوری می‌توانیم به مردم عزیز تقدیم کنیم، سرعت‌های چندصد مگا بیگ بر ثانیه‌ای است که در سفر گذشته آقای رئیس جمهور به استان البرز بنده افتخار داشتم این طرح را در چهار باغ افتتاح کردم.

وی بیان کرد: هفته گذشته کپسول زیستی جدید کشورمان آزمایش شد و تست‌های زیر مداری آن انجام شد. با یک پرتابگر جدید و زیست در فضا بعد از 11 سال احیا شد.

زارع پور خاطر نشان کرد: یک تکلیف دیگری وجود دارد که تمامی دستگاه‌ها باید خدماتشان را از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کنند که درحال حاضر 70 درصد خدمات دولت از این طریق ارائه می‌شود البته موعد آن آخر آبان بود و امیدواریم تا پایان سال شاهد ارائه 100 خدمات باشیم. مجوز بخشی از آن است. در حال حاضر در وزارت ارتباطات بالای 90 درصد از خدمات ما از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود. موارد باقی مانده نیز در چند روز آینده به پایان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار