با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش:

آیین افتتاح اردوی «زیارت اولی‌ها» در شهر مقدس قم برگزار شد

قم (پانا) - آیین افتتاح اردوی «زیارت اولی‌ها» شب گذشته با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاح اردوی «زیارت اولی‌ها» در شهر مقدس قم برگزار شد

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی در این آیین، با تقدیر از همراهی خانواده ها و همکاری مسئولان، حضور دانش آموزان در اردوی «زیارت اولی ها» را نشانه توفیق الهی دانست و اظهار کرد: به طور حتم، عنایت حضرت صاحب الزمان(عج) و بانو کریمه اهل بیت(س) در این سفر معنوی همراه دانش آموزان بوده است.

وی خطاب به زیارت اولی ها عنوان کرد: بهترین سوغات این سفر ارزشمند، برقراری خط اتصال دائمی به منبع نورانیت فیض ولایت اهل بیت(ع) است. اگر چنین امری اتفاق بیفتند، همه اعمال نیک ما مثل تحصیل علم و خدمت به مردم بخصوص پدر و مادر نورانی و با برکت خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری اردوی زیارت اولی های به شهر قم گفت: پس از اینکه 12 هزار و پانصد دانش آموز زیارت اولی از استان های مختلف به زیارت حرم نورانی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند، برنامه ریزی هایی در سازمان دانش آموزی برای برگزاری اردوی زیارت اولی های قم صورت گرفت.

همچنین علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به این نکته هر فردی برای پیشرفت در زندگی خود به دو عامل اراده و برنامه و نیز الگوی مناسب نیاز دارد، گفت: داشتن معرف نسبت به شهدا در واقع معرفت به قرآن و اهل بیت(ع) و حضور امام زمان(عج) است و در این راستا باید با سبک زندگی شهیدان آشنا شده و آنان را الگوی خود قرار دهیم.

در این مراسم حدود 400 دانش آموز زیارت اولی از استان های خراسان شمالی، قزوین و مرکزی حضور داشتند و دو تابلوی هنری با محتوای فلسطین و غزه و حضرت ابوالفضل العباس(ع) از سوی 7 نفر از دانش آموزان هنرستان صباری و مهر پارسیان قم به معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تقدیم و از پوستر ویژه زیارت اولی های استان قم رونمایی شد.

همچنین به پاس خدمات ارزشمند حوزه پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ترویج مهدویت، نشان خادمی افتخاری مسجد مقدس جمکران از سوی حجت الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی این مسجد به اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی کشور تقدیم شد.

این مراسم که با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط محمدحسن نوروزی منش از قاریان کشوری و خبرنگار پانا آغاز شده بود برنامه هایی همچون خواندن دلنوشته ای از نخستین تشرف به محضر امام علی بن موسی الرضا(ع) و اجرای گروه سرود دانش آموزی هم داشت.

بخش ویژه آیین افتتاحیه اردوی زیارت اولی ها، حضور پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس همراه با پرچم های متبرک تمامی اعتاب مقدسه بود که با مرثیه سرایی و اقامه عزای ایام فاطمیه(س) و نیز شعارهای کوبنده «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حاضران، حال و هوایی عاشورایی، فاطمی و حماسی به مراسم بخشید.

در مراسم وحید بیگدلی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور و امیر جمشیدی رئیس مرکز اردویی و گردشگری سازمان، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام سید احمد مشرف معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی آموزش و پرورش قم، حجت الاسلام سید احمد طباطبایی نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم، سیدعلیرضا دادمرزی رئیس سازمان دانش آموزی قم و جمعی از مربیان سازمان حضور داشتند.

بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، در نخستین مرحله 2500 دانش آموز از استان های همجوار استان قم، برای زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) و مسجد مقدس جمکران طی سفر دو روزه به قم اعزام می شوند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار