دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

ضرورت تبیین دستاوردها برای روشنگری اذهان عمومی جامعه

رسانه‌های داخلی از روی غفلت به کارکردهای مثبت کشور نمی‌پردازند

تهران (پانا) - دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نیاز روشنگری و تغیییر تصویر اشتباه و منفی از ایران در رسانه‌های بیگانه برای تقویت روابط با سایر کشورها گفت رسانه‌های بیگانه یک تصویر از ایران ایجاد کرده‌اند که به غلط نشان می‌دهد ایران در دوران عقب‌ماندگی مطلق به سر می‌برد بر همین اساس تبیین دستاوردها طبق فرمایش مقام معظم رهبری ضروری است.

کد مطلب: ۱۴۳۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تبیین دستاوردها برای روشنگری اذهان عمومی جامعه

حسین حاتمی، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به وجود دو چهره و سیمای مختلف از ایران در جوامع بین‌الملل، اظهار کرد: «دو سیما از کشور در عموم عرضه می‌شود. یک سیما از نقاط منفی و عقب‌ماندگی‌ها که به هر نحوی گریبان‌گیر کشور است که معمولا رسانه‌های بیگانه به آن می‌پردازند. بعضا نمایندگان مجلس در صحبت‌های خود به این کمبودها اشاره می‌کنند که البته باید به آن پرداخته شود. گاهی نیز رسانه‌های داخلی یا مردم جامعه پس از ملاحظه این کمبودها در کشور به آن می‌پردازند.»

وی ضمن تاکید بر وجود سیمای مثبت از پیشرفت‌های ایران گفت: «سیما و ضلع دیگری از کارکردها را نیز داریم که معمولا مدنظر نیست و رسانه‌های بیگانه به صورت عمدی و رسانه‌های داخلی از روی غفلت به آن نمی‌پردازند. به عنوان مثال پارک‌های علم و فناوری از زیرمجموعه‌های ضلع دوم سیمای کشور است که معمولا دیده نشده و به آن پرداخته نمی‌شود.»

حاتمی ضمن تاکید بر وجود تکنولوژی‌های به‌روز در پارک‌های علم و فناوری و نیاز بازدید از آن‌ها توسط نسل جوان، بیان کرد: «برخی اسناد، تکنولوژی‌ها و محصولاتی که هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده در این پارک‌ها وجود دارد. بازدید نسل جوان به خصوص دانشجویان، دانش‌آموزان، رسانه‌ها و نشریات و نیز نخبگان از این پارک‌های علم و فناوری می‌تواند روح امید را در جامعه تثبیت کرده و نارضایتی‌ها و ناامیدی‌ها را که بر جامعه تحمیل شده تبدیل به فضای مثبت کند. تاکید رئیس‌جمهور و رهبر معظم انقلاب بر بازدید از این پارک‌ها نشان‌دهنده ضرورت این مساله است.»

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس به تصویر اشتباه ایجاد شده توسط رسانه‌های بیگانه از ایران اشاره کرد و گفت: «رسانه‌های بیگانه یک تصویر از ایران ایجاد کرده‌اند که به اشتباه نشان می‌دهد ایران در دوران عقب‌ماندگی مطلق به سر می‌برد. در این تصویر اثری از تکنولوژی، پیشرفت و تمدن نوین در جامعه ایرانی نیست و یا اگر اثری هست از پیشرفت‌های ایران نبوده و وارداتی است.»

وی اظهار کرد: «اگر افراد صاحب فکر و تاثیرگذار برای مثال مسئولان و مقام‌های سیاسی و اجرایی در سایر کشورها و مقامات داخلی این بهره علمی، پیشرفت‌ها ، تمدن نوین و دانش‌بنیان‌ها را دیده و بشناسند، طبیعتا یک دیدگاه مثبت در وجودشان ایجاد خواهد شد. با این شیوه یک سیمای نوین از ایران در ذهن افراد شکل می‌گیرد که اتفاق مثبتی است و می‌تواند مناسبات فکری را در ذهن سیاستمداران خارجی ایجاد کرده و تفکر اشتباه قبلی را تغییر دهد تا با دیدگاه جدید و روشنگری و پیش‌زمینه‌های مثبت و مشخصی به تتظیم روابط با ایران بپردازند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار