در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

ایجاد اشتغال برای 3 هزار معتاد بهبودیافته در یکسال گذشته

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تشکیل مجامع خیرین یاریگران زندگی در 22 استان گفت در راستای اشتغال‌زایی برای معتادان بهبودیافته طی یکسال گذشته حدود 3 هزار شغل ایجاد شده است و به طور میانگین 2200 خیر جذب مجامع خیرین یاریگران زندگی شدند.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال برای 3 هزار معتاد بهبودیافته در یکسال گذشته

علیرضا مینایی - فرزین رحیم نظری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به فعالیت مجامع خیرین یاریگران زندگی اظهار کرد: «معتقدیم چرخه درمان معتادان هنگامی تکمیل می‌شود که بحث اشتغال حل شود. با همین هدف بیش از یکسال است که با تدبیر دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، تلاش شد تا مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان‌های مختلف فعال و راه‌اندازی شوند.»

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: «برای راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی، بیش از برنامه جلو هستیم و تاکنون در 22 استان کشور مجامع خیرین یاریگران زندگی با هدف ایجاد اشتغال حین درمان معتادان، تشکیل شده است. امیدواریم تا پایان سال مجامع خیرین یاریگران زندگی در 8 استان باقی‌مانده نیز راه‌اندازی شود.»

وی اضافه کرد: «تلاش می‌شود در مراکز ماده 16 که مراکز نگهداری و توانمندسازی معتادان است، خیرین ورود کنند. سوله‌هایی برای اشتغال‌زایی ایجاد کنند و کارگاه‌هایی را تجهیز کنند که بهبودیافتگان در همان مراکز مشغول به کار شوند و حقوق وزارت کار بگیرند. این امر سبب می‌شود که درصد ماندگاری این افراد در فرایند بهبودی افزایش یابد.»

رحیم‌نظری تصریح کرد: «در راستای اشتغال‌زایی برای معتادان بهبودیافته طی یکسال گذشته حدود 3 هزار شغل ایجاد شده است و به طور میانگین 2200 خیر جذب مجامع خیرین یاریگران زندگی شدند و در این مدت بیش از 300 میلیارد تومان اعتبار نقدی جذب و حدود 200 میلیارد تومان اعتبار غیرنقدی جذب شده است. در هفته دولت امسال نیز خیرین 6 سوله اشتغال راه‌اندازی کردند و برای دو سوله در استان البرز به‌منظور افزایش ظرفیت، هزینه شده است که صفر تا صد کار با خیرین بوده است. همچنین این اقدام در خراسان رضوی، مشهد، فارس، کردستان و آذربایجان شرقی رخ داده است.»

وی خاطرنشان کرد: «مجامع خیرین سلامت و مدرسه‌ساز، سبقه‌ای طولانی و بیش از 20 سال دارند اما با اینکه مجامع خیرین یاریگران زندگی عمری بیش از یکسال دارند اما خیلی جلوتر هستند و امیدواریم در آینده این نهال نوپا به یک درخت تنومند تبدیل شود که اثرات و برکات آن را مردم شاهد باشند و قدم مثبتی در ماندگاری بیمارانی که اعتیاد را ترک می‌کنند، باشد تا جامعه‌ای عاری از اعتیاد داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار