عامل هتک حرمت زن جوان در فضای مجازی دستگیر شد

بیرجند (پانا) - رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فردی که با انگیزه انتقام و از طریق ایجاد صفحه جعلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی به نام خانمی جوان، برای وی دردسر‌های متعددی ایجاد کرده بود ، خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
عامل هتک حرمت زن جوان  در فضای مجازی دستگیر شد

سرهنگ"قدرت الوانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: خانمی جوان به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت: شخصی ناشناس در یکی از شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای به نام من ایجاد کرده و عکس‌های پروفایلم را در این صفحه انتشار داده و با کمک نرم‌افزار فتوشاپ ،عکس تار‌شده خودش را کنار عکس‌های من گذاشته و در پست‌ها مطالبی را در خصوص خیانت نوشته است که این اقدام وی باعث آبروریزی و سلب آرامش و آسایش من و خانواده‌ام شده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل گردید.

وی بیان داشت: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات علمی و هوشمندانه متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار شد که متهم در بازجویی‌های فنی ماموران پلیس فتا با مشاهده مدارک مستدل و غیر‌قابل‌انکار، به بزه انتسابی اعتراف کرده و بیان داشت: من با خانواده شاکیه رفت‌و‌آمد خانوادگی داشته و مدتی است باهم اختلاف داریم، که به‌همین دلیل و با انگیزه انتقام اقدام به انجام این عمل نمودم و از کرده خود پشیمان می باشم که پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال گردید.

سرهنگ الوانی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی همواره می‌بایست اخلاق را در فضای مجازی رعایت کنند و به این نکته مهم توجه داشته باشند که فضای مجازی مکان مناسبی برای عقده‌گشایی ، تسویه‌حساب‌های شخصی، کشاندن اختلافات و همچنین انتقام‌جویی از افراد نیست و هر‌گونه توهین، تهدید، نشر اکاذیب، فحاشی و ... در این فضا به‌موجب قانون جرم محسوب شده و با مرتکبان این جرائم طبق قانون برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هر‌گونه موارد مشکوک در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی بخش گزارش‌های مردمی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند همچنین شماره تماس 096380 مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در 24 ساعت شبانه‌روز در اختیار هموطنان عزیز در سراسر کشور می‌باشد تا از این طریق با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار