مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان تاکید کرد:

هر دانش‌آموز‌خبرنگار پانا یک راوی واقعی

سمنان (پانا) - فرشید فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان سمنان در حاشیه همایش استانی «اینجا مرکز عالم است» برای دانش آموز خبرنگاران پانا استان سمنان از فضای رسانه ای امروز سخن گفت.

کد مطلب: ۱۴۲۹۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هر دانش‌آموز‌خبرنگار پانا یک راوی واقعی

فرشید فلاح ضمن تقدیر و تشکر از بانیان همایش استانی «اینجا مرکز عالم است» گفت: یکی از نکات مهمی که برای شروع مسیر خبرنگاری باید توجه داشته باشید این است که فضای خبری امروز جهان با گذشته تغییر بسیاری کرده است؛ به گونه‌ای که خبر به شهادت رسیدن کودکان غزه به درستی به اروپا نرسیده است.

وی با اشاره به‌ حمایت بی‌جا و بی‌جهت اروپاییان از اسرائیل تشریح کرد: فضای مجازی امروزه از دسیسه های رسانه های معاند تا حدی جلوگیری کرده است؛ که نمونه بارز آن همین راه پیمایی های جهانی است که برای دفاع از مظلومین فلسطینی درحال برگزاری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به سانسور خبری که از سمت رسانه های غرب درحال رخ دادن است اذعان کرد: به دلیل دسترسی بسیار بالای مردم جامعه به اینترنت، شیوه سانسور خبری امروزی مانند گذشته نیست؛ امروزه این سانسور به سبک بمباران خبری با استفاده از خبر‌های جعلی و دروغ انجام می‌شود. استفاده از تکنیک‌ها و فیلم‌های تقلبی بخشی از فعالیت‌های رسانه‌های اروپایی است که در ازای پرداخت کمک های مالی از سوی ایادی آنان تهیه و تولید می‌شوند.

در پایان فلاح ضمن امیدواری به جامعه خبری فردا با حضور دانش آموز خبرنگاران پانا افزود: در دنیای امروز هر نفر باید یک راوی خبر باشد؛ به طوری که ضمن داشتن شناخت کافی با اخبار، به یک منبع خبری بسنده نکند. تنوع در استفاده از مطالب منابع گوناگون باعث می‌شود که صداقت خبر را متوجه شده و با حقیقت زندگی کنیم.

دانش آموز خبرنگار پانا: امیر شادکام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار