آیت الله رئیسی در نشست مشترک دولت و مجلس:

حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم

تعامل و تبادل‌نظر نمایندگان با دولتمردان در رفع مشکلات کشور حائز اهمیت است

تهران (پانا) - رئیس جمهوری تعامل و تبادل‌نظر نمایندگان مردم با دولتمردان در رفع مشکلات کشور و نیازهای مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم.

کد مطلب: ۱۴۲۹۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
حسرت اختلاف میان دولت و مجلس را به دل دشمنان می‌گذاریم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست مشترک دولت و مجلس، ضمن تبریک روز مجلس به نمایندگان مردم در خانه ملت، ابراز امیدواری کرد که جایگاه این نهاد برآمده از رای مردم که تحقق جمهوریت نظام است، روز به روز ارتقا یابد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مدرس، سلوک عارفانه، عالمانه، انقلابی و مردم‌دارانه او را برای دولتمردان و نمایندگان سیره و الگو دانست و با بیان اینکه رمز بقای شهید مدرس خداباوری اوست، گفت: تجلیل از شهید مدرس، تجلیل از اخلاص او، فریادش بر سر تبهکاران و دفاعش از حقوق مردم برای رضای خداست.

رئیس جمهوری تعامل و تبادل‌نظر نمایندگان مردم با دولتمردان در رفع مشکلات کشور و نیازهای مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: همگی ما یک مسئولیت مشترک داریم و بر یک کشتی سواریم و قضاوت و داوری مردم نیز در عملکردها همین‌گونه است، به نحوی که اگر موفقیتی به دست آید به پای همه ثبت خواهد شد و اگر خدای ناکرده کاستی وجود داشته باشد نیز تقصیر آن متوجه همه خواهد بود.

وی واقعی دیدن نیازها و راهکارهای رفع آنها را در برنامه‌ها و اهداف دولت و مجلس بسیار مهم دانست و اظهار کرد: گاهی ممکن است ما در شناسایی نیازها ناچار به اولویت‌بندی باشیم و گاهی اقدام مدیران دولت در میدان نیازمند مجوز مجلس است که قانون در این زمینه فوریت را پیش‌بینی کرده و باید این مسائل از سوی نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بن‌بستی وجود ندارد، بر ضرورت مساله‌شناسی و شناخت راهکارهای حل مسئله برای رفع مشکلات کشور تاکید و تصریح کرد: دولت سیزدهم معتقد است اگر چاله‌ای در مسیر مشاهده شد، باید برایش چاره‌اندیشی کرد و نباید از کنار این مسائل به سادگی عبور کرد چرا که وقتی مردم بدانند مسئولین مصمم به حل مشکلات آنها هستند، امیدوار خواهند شد.

وی نهضت به سامان رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام را از جمله اقدامات دولت برای رفع مشکلات مردم و ایجاد امیدواری در جامعه برشمرد و افزود: بر اساس یک اصل عقلانی و منطقی وقتی زیرساخت‌ها و تاسیسات یک کارخانه یا کارگاه وجود دارد، اما به دلیل وجود پاره‌ای مشکلات خط تولید آن دچار وقفه شده، باید به جای ایجاد یک مجموعه جدید، ابتدا مشکل آن واحد تولیدی را رفع کرد که هم به رونق تولید کمک کند و هم موجب افزایش اشتغال شود.

رئیسی پایه‌ریزی و ایجاد یک نظام عادلانه پرداخت در کشور را از جمله انتظارات به‌حق اقشار مختلف مردم از دولت و مجلس دانست و گفت: ما باید در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها همه 85 میلیون جمعیت کشور را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس جمهوری بر ضرورت توجه ویژه نمایندگان و دولتمردان به موضوع کسری بودجه به عنوان علت و ریشه همه مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: باید در برنامه‌ریزی‌ها، طرح‌ها و لوایح تلاش کنیم به نحوی عمل شود که کشور با کسری بودجه مواجه نشود چرا که موجب افزایش تورم و بسیاری مشکلات دیگر برای کشور خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت تصویب طرح‌ها و لوایح در زمان مناسب تاکید کرد و گفت: تصویب و اجرای هر مصوبه‌ای باید در زمان مناسب خود صورت گیرد چرا که اگر به موقع نباشد ممکن است موجب شیرین شدن کام مردم نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار