خزانه‌دار کل کشور در همایش روز ملی حسابداری:

حسابداری باید سهم خود را در کیک اقتصادی داشته باشد

تهران( پانا)- خزانه‌دار کشور گفت حسابداری باید بتواند سهم خود را در کیک اقتصادی کشور داشته باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
حسابداری باید سهم خود را در کیک اقتصادی داشته باشد

اکرمی،خزانه‌دار کل کشور در مراسم روز ملی حسابدار که امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، خاطرنشان کرد: محور همایش امسال شفافیت مالی لازمه تعالی، توسعه و عدالت اقتصادی است.با وجود همه تلاش‌ها این حرفه نتوانسته نقش خود را ایفا کرده و سهم مناسبی در کیک اقتصادی کشور داشته باشد.
وی افزود: تا دهه‌های گذشته نقش این حرفه صرفا پاسخگویی بوده اما در دهه اخیر سودمندی تصمیم هم به آن افزوده شده است.
خزانه‌دار کل کشور عنوان کرد: به عنوان کسی که مسئولیت دارم فهرست اقدامات انجام‌شده را اعلام می‌کنم اما باید گفت باوجود تلاش‌های فراوان مشکلات زیادی وجود دارد.
اکرمی گفت: در بخش عمومی تدوین استانداردهای بخش عمومی است.کمیته دائمی نظام استانداردها تشکیل شده است.
وی افزود: یکی از اهداف ما در بخش عمومی تدوین ترازنامه دولت است به این معنا که دولت‌ها آنچه را که تحویل می‌گیرند و تحویل می‌دهند با ترازنامه باشد.ترازنامه دولت اشکالات متعدد دارد.عملیاتی‌سازی حساب واحد خزانه نیز نقش مهمی در حسابداری عمومی دارد.
خزانه‌دار کل کشور خاطرنشان کرد:اکنون هیچ دستگاه یا نهادی نمی‌تواند بگوید که مطالبات و بدهی‌های خود را نمی‌داند.در سال‌هایی نه چندان دور اموال و دارایی دولت مشخص نبود اما با تلاش‌های صورت‌گرفته اموال و دارایی‌های دولت احصا شده است.
وی بیان کرد: رعایت اخلاق حرفه‌ای نیز بسیار مهم است.در سالهای اخیر تلاش شده از فناوری اطلاعات در روند حسابداری استفاده شود.
خزانه‌دار کشور تصریح کرد: ما به عنوان متولی حاکمیت در بخش دولتی باید با بخش خصوصی گفت و گو داشته باشیم و
کمک به اصلاح نظام حسابرسی در حد توانمان انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر حرفه‌ای ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد گفت: نظام‌نامه جامع برای ساماندهی حسابداران وجود ندارد و عدم همراهی برخی از فعالیت‌ها در دستگاههای عمومی برای استقرار دائم حسابداران از جمله این چالش‌ها در حرفه حسابداری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار