مدیر دبستان شهدای کریتون یک رودهن:
پرورش مسئولیتپذیری در دانشآموزان یک هدف تربیتی مهم و آیندهنگر است
رودهن (پانا) - مدیر دبستان شهدای کریتون یک رودهن، از سپردن اداره مدرسه به دانشآموزان برای یک روز خبر داد و این فعالیت تربیتی هدفمند را، خاستگاهی برای پرورش حس مسئولیتپذیری و تقویت مهارتهای اجتماعی و شخصیت اجتماعی و اخلاقی برجسته و کارآمد برای دانشآموزان دانست و پرورش این امور را از اهداف تربیتی مهم در مدارس اعلام کرد که باید محقق شود.
زهرا رحمانی، مدیر دبستان شهدای کریتون رودهن در گفتوگو با پانا بیان کرد: «اداره مدرسه توسط دانشآموزان، یکی از مهمترین اقدامات برای پرورش حس مسئولیتپذیری در دانشآموزان است، زیرا با اجرای این برنامه و فعالیتهای تأثیرگذار، دانشآموزان مهارتهای اجتماعی خود را تقویت میکنند و سبب میشود که آنها خود را نسبت به مسائل مدرسه مسئول و متعهد بدانند و متوجه حساسیت و اهمیت امور مدرسه بشوند.»
وی افزود:« یکی از راههای تربیت دانشآموزان برای آینده آنها، پرورش حس مسئولیتپذیری و شرکت کردن آنها در کارهای گروهی با سپردن مسئولیت به آنها تقویت میشود، در واقع در این فعالیت که اداره مدرسه یک روز به دانشآموزان سپرده میشود، روز تمرین و تقویت مسئولیتپذیری برای آینده دانشآموزان و تمرین این موضوع است که در مدرسه به صورت جدی اجرا شد.»
رحمانی همچنین اظهار کرد: «این فعالیت با هدف افزایش مسئولیتپذیری و مشارکتجوبی میان دانشآموزان در مدرسه ما اجرا شد که دانشآموزان در آن نقش خود را به خوبی ایفا کردند، همچنین قرارگیری دانشآموزان در جایگاه کادر مدارس، موقعیتی جذاب و جالب برای آیندهسازان ایراناسلامی است. همچنین این فعالیت و دیگر امور مشابه، در سند تحول بنیادین وزارت آموزش وپرورش تعریف شده است تا در تربیت تمام ساحتی در مدارس ما را یاری کرده تا بتوانیم دانشآموزانی تکامل یافته در تمام زمینهها تحویل جامعه دهیم.»
این مدیر مدرسه نیز اذعان کرد: «مشارکت و درگیر کردن دانشآموزان در امور مدرسه بخصوص در مقطع ابتدایی زمینه پرورش اعتماد به نفس و خودباوری را در دانشآموزان ایجاد میکند که مسلما در رشد شخصیت اجتماعی آنها بسیار موثر و مفید خواهد بود و همین زمینهسازی افزایش اعتمادبه نفس باعث خواهد شد دانشآموز در مقاطع بالاتر تحصیلی موفقتر و مستقلتر و بهینهتر عمل کند و بازدهی تربیتی و پرورشی بیشتر داشته باشد.»
در پایان رحمانی خاطرنشان کرد: «به طور کلی اجرای این چنین فعالیتی در مدرسه امکان این را فراهم میکند تا دانشآموزان در یک بستر تمرینی تعهد، مسئولیت، مشارکت و ایفای نقش مفید را یاد گرفته و آن را عملی و اجرایی کنند ضمن اینکه این امتیازها را برای دانش آموز فراهم میکند، زمینه ساز انس،الفت و علاقه دانشآموز به فضای مدرسه و هر آنچه در آن میگذرد می شود و خود را جزئی مهم از مدرسه به شمار میآورد.»
خبرنگار دانسآموز : نیایش ورمقانی
ارسال دیدگاه