رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اعلام کرد؛

تعیین نرخ بلیت متروی پرند تا هفته آینده

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از متروی پرند اعلام کرد بهای بلیت متروی پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان خواهد بود، این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورا مطرح خواهد شد و سعی می‌‌شود تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب شود.

کد مطلب: ۱۴۲۹۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تعیین نرخ بلیت متروی پرند تا هفته آینده

سید جعفر تشکری هاشمی در جریان بازدید از متروی پرند، گفت: با توجه به اینکه خط متروی پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد شبکه متروی تهران ۲۰ کیلومتر افزایش یافت و برهمین اساس لازم دیدیم که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره برداری رسیده داشته باشیم و قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه‌ متروی پرند مسائل و مشکلات این خط مشاهده شود. البته با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده است و در بستر آن یک شهر حومه ای با ریل به تهران متصل شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود ۳۰ کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام خمینی (ره) به بهره برداری رسیده بود، ادامه داد: الحمدالله سرویس مطمئنی فراهم شده است و در این بازدید مردم تقاضا داشتند تا سرفاصله ها کاهش یابد و از آنجایی که شهر پرند خوابگاهی است و کسب کار افراد در تهران است و باید در اول وقت اداری به تهران بیایند لذا لزوم دارد تا ساعت کار مترو زودتر آغاز شود.

وی گفت: اولین حرکت متروی پرند ساعت ۶ صبح به سمت پرند و ساعت ۷ صبح به سمت تهران انجام می‌شود و عده ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفرها زودتر آغاز شود و این موضوع نیز تقاضای درست است زیرا یک ساعت مسیر است و شاید بسیاری از کارمندان در اول وقت اداری نرسند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرفاصله مترو ۲ ساعت است، گفت: با توجه به اینکه خط متروی پرند جنبه آزمایشی دارد باید در آینده ای نزدیک با رفع کاستی ها شاهد این باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگن های جدید مترو اظهار کرد: پیشنهاد ما این بوده است که در خرید های آتی برای خط پرند واگن ویژه ای سفارش داده شود، زیرا مسیر سفر ۵۵ دقیقه است و مسافران این خط باید این مدت در قطار باشند که بصورت ایستاده سختی های بسیاری دارد و باید در خرید ۷۹۱ واگن به سوی خرید واگن های با صندلی زیاد حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سرعت قطارها افزایش یابد، تصریح کرد: این قطارها درحال حاضر ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی افزایش یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود، گفت: از نظر بنده این اقدام به زودی انجام خواهد شد با توجه به اینکه این خط برون شهری است سرفاصله نیم ساعت منطقی خواهد بود و با ورود واگن های جدید نواقص آن مرتفع خواهند شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسافران خط متروی پرند یک طرفه هستند و صبح ها به سمت تهران و عصر به سمت پرند می‌روند و به نظر می‌رسد با توجه به دور بودن مسیر سرفاصله نیم ساعت منطقی است.

وی با تأکید بر اینکه نواقص متروی پرند جزئی هستند، افزود: این نواقص حتما در خلال بهره برداری کامل مترو رفع خواهند شد، درحال حاضر رفت و بر گشت در یک خط انجام می‌شود؛ اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که درحال انجام است، مشکلات در زمان کوتاه حل خواهند شد.

تشکری هاشمی درباره بهای بلیت متروی پرند گفت: بهای بلیت متروی پرند باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ الی ۱۶ تومان خواهد بود، این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار