هندبال قهرمانی زنان جهان؛

مصاف زنان ایران با سامورایی‌ها در گام پایانی

وطن‌پرست:‌ سه نوجوان در ترکیب تیم ملی حضور دارند/ ژاپن هرچند یک تیم آسیایی است ولی از اضلاع قدرت هندبال زنان جهان به شمار می‌رود

تهران (پانا) - کاپیتان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان گفت هندبالیست‌های نوجوان و جوان در لیگ آیندگان فدراسیون هندبال از دانش‌آموزان نخبه ورزشی هستند. 

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مصاف زنان ایران با سامورایی‌ها در گام پایانی

تیم ملی هندبال بانوان ایران با کسب عنوان چهارمی آسیا برای دومین دوره پیاپی جواز حضور در مسابقات قهرمانی زنان را کسب کرده است. تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در دیدار اول با لهستان در جریان مسابقات قهرمانی زنان جهان که بیست و ششمین دوره آن به میزبانی دانمارک، سوئد و نروژ در حال برگزاری است، مقابل این تیم شکست خورد.

بانوان هندبالیست ایران در گام دوم در مسابقات قهرمانی زنان جهان به مصاف آلمان رفتند و با اختلاف ۲۳ امتیازی نتیجه را ۲۲ بر ۴۵ به حریف قدر و مدعی کسب عنوان قهرمانی در این پیکارها واگذار کردند.

تیم ملی هندبال بانوان ایران در شرایطی در گام سوم به مصاف ژاپن خواهد رفت که دو شکست در کارنامه دارد.

فاطمه مریخ، بازیکن تیم ملی هندبال بانوان ایران پس از دیدار با آلمان، بار دیگر همانند بازیکن لهستان به‌عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد و در مقابل ژرمن‌ها، توانست ۸ گل به ثمر برساند. مریخ در جمع ۹ ستاره جوان رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان قرار دارد.

تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در آخرین دیدار گروهی خود، امروز رأس ساعت 20:30 به وقت ایران به مصاف سامورایی‌های حاضر در مسابقات قهرمانی زنان جهان خواهد رفت.

مینا وطن‌پرست، هانیه لک، آرزو محمدی، ساناز رجبی، مائده عشاقی، فاطمه مریخ، ستاره رحمانیان، اسراء زندی، آرزو کیانی آرا، بهار ایزدگشب، عطیه شهسواری، زهرا فقیهی، نسترن گودزری فراهانی، فاطمه خلیلی بهفر، حدیث نوروزی و مهربان بدوی ۱۶ بازیکن تیم ملی در این رقابت‌ها هستند.

الهام سلوکی به عنوان سرپرست، غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مشاور فنی، خدیجه قانع به عنوان مربی و اکرم حبیب لو به عنوان فیزیوتراپ کادر فنی، تیم ملی هندبال زنان را در این رقابت‌ها همراهی می‌کنند.

ژاپنی‌ها، قهرمانی جهان را ‌یدک می‌کشند

مینا وطن‌دوست کاپیتان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در آستانه آخرین دیدار گروهی این تیم مقابل ژاپن در جریان مسابقات قهرمانی زنان جهان، اظهار کرد: «ژاپن هرچند یک تیم آسیایی محسوب می‌شود‌ ولی از اضلاع قدرت هندبال زنان جهان است.»

کاپیتان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان افزود: «‌ژاپن تنها تیم این گروه مرگ است که تجربه بازی با آن را داشتیم.‌ ژاپنی‌ها قهرمانی جهان را در پیکارهای قهرمانی زنان جهان یدک می‌کشند.»

وطن‌دوست تأکید کرد: «فدراسیون هندبال، از جمله فدراسیون‌هایی است که نگاه ویژه به هندبال پایه دارد و حضور سه نوجوان در ترکیب اصلی تیم ملی هندبال بزرگسالان بانوان گواهی بر این واقعیت است.»

مسابقات استعدادهای برتر و المپیاد، گنجینه معرفی نخبگان ورزشی

کاپیتان تیم ملی هندبال بانوان کشورمان مسابقات استعدادهای برتر و المپیاد در آموزش و پرورش را گنجینه معرفی نخبگان ورزشی به ورزش قهرمانی کشور برشمرد و تصریح کرد: «هندبالیست‌های نوجوان و جوان در لیگ آیندگان فدراسیون هندبال، از دانش‌آموزان نخبه ورزشی هستند.»

وطن‌دوست افزود: «نباید از ظرفیت آموزش و پرورش برای تقویت آینده ورزش قهرمانی کشور غافل شد و باید به طور ویژه حمایت شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار