مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
تقویت ابعاد هویتی، ساحت اعتقادی و اخلاقی از اهداف اردوی زیارتی است
ما مجری سند تحول بنیادین هستیم
تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، برگزاری اردوی زیارت اولیهای قم_جمکران را بر ابعاد هویتی دانشآموزان تاثیرگذار نامید که تقویت ساحت اعتقادی و اخلاقی آنان را به دنبال خواهد داشت.
دانشآموزان زیارت اولی قم-جمکران از مناطق ملارد و شهریار و ناحیه یک و دو بهارستان در دو گروه دانشآموزان عادی و استثنایی، پس از زیارت مقبره شهید گمنام از اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران به اردوی زیارتی رهسپار شدند.
اولین مرحله از این اردوی زیارتی و سیاحتی با اعزام ۸۸ دانشآموز پسر زیارت اولی از شهرستانهای استان تهران به مقصد مقدس قم و جمکران با حضور مدیر کل و مدیر سازمان دانشآموزی شهرستانهای استان تهران صورت گرفت.
مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در بدرقه دانشآموزان زیارتاولی اردوی زیارتی قم_جمکران، این اردوها را خواستگاه تحقق اهداف فرهنگی و هویتی برشمرد و در گفتوگو با پانا اظهار کرد:« برنامه فراگیر پرورشی که معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آن تمام فعالیتهای پرورشی و فرهنگی را تجمیع کرده است؛ دارای پنج محور اساسی و مهم است که در یکی از این محورها به موضوعات اردویی نیز پرداخته شده است.»
بهرامی ضمن اشاره به محور امید از پنج محور برنامه فراگیر پرورشی که برنامههای اردویی را در خود جای داده است، تصریح کرد:« یکی از مهمترین تکالیف ما در قبال دانشآموزان در برنامه فراگیر پرورشی، برگزاری اردوهای فرهنگی، آموزشی و پرورشی است که مصداق این امر را میتوان اردوی زیارتی و سیاحتی قم_جمکران برشمرد؛ در برگزاری اردوهای فرهنگی نیز میبایست بر انتخاب مقصد اردویی مطلوب و هدفمند تاکید شود.»
وی در ادامه اردوهای فرهنگی و پرورشی را ابزاری مناسب در راستای ارتقای توانمندی و دستیابی به شناخت وجودی برای دانشآموزان دانست و گفت:«زیارت حرم ائمهاطهار (ع) و این دست فضاهای معنوی میتواند یک مقصد هدفمند در جهت آشنایی دانشآموزان با آداب و فرهنگ ایرانی_اسلامی باشد و روند انتقال موضوعات هویتی به آنان با این ابزار ارزشمند تحقق میابد.»
وی اردوی زیارت اولیهای قم_جمکران را بر ابعاد هویتی و شناختی دانشآموزان تاثیرگذار قلمداد کرد و درخصوص اهداف این اردو افزود:« بصیرتافزایی و ترویج شناخت معنوی در این اردو برای دانشآموزان زیارت اولی، دستاوردی با اهمیت برای آنان برشمرده میشود که از اهداف مهم برگزاری اردو بوده است، لذا میبایست از این فرصت ارزنده نهایت استفاده را ببرند.»
این مقام مسئول از تدابیر اندیشیده شده در راستای گسترش فعالیتهای اردویی خبرداد و اذعان کرد:« در مسیر اجرای برنامه فراگیر پرورشی، مدارس در حال ثبت دادهها و اطلاعات دانشآموزان در سامانه نوریو با رویکرد گسترش اردوهای فرهنگی هستند و در جهت تسهیل این امور، دورههای توانمندسازی و توجیهی نیز تدارک دیده شده است.»
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه "ما مجری سند تحول بنیادین هستیم"، تربیت دانشآموزان منطبق با شش ساحت مهم سند را هدف ضروری و نیکوی مسئولین برشمرد و خاطرنشان کرد:« نهاد تعلیم و تربیت به دنبال رشد و ارتقای دانشآموزان در شش ساحت تربیتی و پرورشی سند تحول بنیادین است؛ هوشمندانهترین اقدام در زمینه دستیابی به امر تربیت تمام ساحتی، برنامهها و فعالیتهای تمام ساحتی است که منجر به این امر شود؛ بعنوان مثال، اردوی زیارت اولیهای قم_جمکران در بطن خود تقویت چند ساحت را در بردارد، تقویت ساحت اعتقادی و اخلاقی، زیباییشناختی دانشآموزان و ارتقای سطح توانمندی و مهارتآموزی، کارگروهی و مشارکت جمعی را به دنبال خواهد داشت که مجموع این فعالیتها زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین را در مقوله تربیت صحیح فراهم خواهد کرد.»
ارسال دیدگاه