تایید نامزد‌های رسمی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ و ۲۰۳۴

تهران (پانا) - کمیته بین‌المللی المپیک در نشست هفته گذشته خود سیتی ایالت کوه‌های آلپ فرانسه و سالت لیک یوتا آمریکا را به عنوان تنها نامزد‌های میزبانی بازی‌های زمستانی ۲۰۳۰ و ۲۰۳۴ تایید کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
تایید نامزد‌های رسمی بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ و ۲۰۳۴

کارل استوس، رئیس کمیسیون میزبانی آتی کمیته بین‌المللی المپیک، اعلام کرد که مسئولین المپیک اکنون به سمت "گفتگوی هدفمند" با این دو نامزد خواهند رفت.

کمیته بین‌المللی المپیک در این خصوص گفت: "IOC اکنون بحث‌های مفصل‌تری را با میزبانان ترجیحی، به رهبری کمیته‌های ملی المپیک مربوطه با هدف اعطای میزبانی به هر دو دوره در صد و چهل و دومین نشست IOC در ماه جولای در پاریس آغاز خواهد کرد.

فرانسه همگام با دو نامزد دیگر، سوئد و سوئیس به پیش رفت. گفتنی است، تنها سالت لیک سیتی یوتا در ایالات متحده پیشنهاد میزبانی بازی‌های زمستانی ۲۰۳۴ را ارائه کرده است. فرانسه که میزبانی بازی‌های المپیک تابستانی در سال ۲۰۲۴ را عهده دار است، پیشتر سه بار میزبان بازی‌های زمستانی بوده است.

شامونی در سال ۱۹۲۴، گرنوبل در سال ۱۹۶۸ و آلبرتویل در سال ۱۹۹۲. از سوی دیگر نیز، سالت لیک سیتی میزبان بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۲۰۰۲ بوده است. پیشنهاد میزبانی بازی‌های ۲۰۳۰ در حوالی مریبل، کورشول و وال دیزر برای اسکی آلپاین است، در حالی که La Clusaz میزبان رویداد‌های نوردیک خواهد بود. دهکده المپیک در شهر مدیترانه‌ای نیس؛ میزبان مسابقات اسکیت خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار