هندبال قهرمانی زنان جهان؛

مریخ، ستاره‌ای از منظومه پرافتخار ورزش ایران

فاطمه مریخ ستاره ایرانی در آسمان مسابقات قهرمانی زنان جهان / قانع: هندبالیست‌های نوجوان و جوان آینده تیم بزرگسالان را می‌سازند

تهران (پانا) - فاطمه مریخ، بازیکن تیم ملی هندبال کشورمان عنوان برترین بازیکن دیدار با تیم ملی لهستان را در بیست و ششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان ازآن خود کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مریخ، ستاره‌ای از منظومه پرافتخار ورزش ایران

فاطمه مریخ اهل روستای نورآباد شهرستان بهبهان است؛ درخشش خود را از تیم ملی هندبال نوجوانان دختر آغاز کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا خوش درخشید و با این تیم قهرمان شد.

این هندبالیست جوان در ترکیب تیم ملی هندبال بزرگسالان بانوان کشور؛ با درخشش در ترکیب تیم هندبال نوجوانان دختر، نامی برای خود در دنیای توپ و تور جهان دست و پا کرده است و پدیده این رقابت‌ها شده است.

عنوان برترین گلزن مسابقات قهرمانی نوجوانان دختر جهان را در کارنامه هندبالی خود دارد. بغل چپ زن تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی جوانان جهان ۲۰۲۲، با شلیک ۳۸ گل به سنگر حریفان به عنوان برترین گلزن ایران در آن مسابقات شناخته شد.

مریخ در جمع ۹ ستاره جوان رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان جهان در کنار بازیکنانی از کشورهای مجارستان، دانمارک، فرانسه، سوئد، ژاپن، اسپانیا، جمهوری چک و آنگولا قرار گرفته و پا به میدان بیست و شششمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان، گذاشته است که از ۹ تا ۲۶ آذر به میزبانی سه کشور دانمارک، سوئد و نروژ در حال برگزاری است.

قانع مربی تیم ملی هندبال زنان ایران در خصوص جوان‌گرایی در تیم ملی هندبال بانوان، اظهار کرد: «یکی از برنامه‌های ما در تیم ملی، نگاه ویژه به رده پایه برای ترسیم آینده روشن برای هندبال ایران است.»

مربی تیم ملی هندبال زنان ایران ادامه داد: «بازیکنان نوجوان و جوان ما که در ترکیب تیم ملی بزرگسالان حضور دارند، با سن کم تجربه جهانی دارند.»

قانع تأکید کرد: «این نوجوانان و جوانانی که در ترکیب تیم ملی حضور دارند، آیندگان هندبال ایران هستند.»

مربی تیم ملی هندبال زنان ایران تاکید کرد: «فدراسیون هندبال، نگاه ویژه‌ای به جوان‌گرایی دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار