داشتن مدارس اثربخش مهمترین گام در ساخت ایران قوی است
تهران (پانا) - مدیر آموزش و پروش منطقه ۱۹ در اولین جلسه معاونان آموزشی عنوان کرد اثربخشی مدارس مقدمهایی برای پایهریزی تمدن نوین اسلامی و داشتن ایران قوی است.
حبیب اله قربانی مهر، در جلسه معاونین آموزشی متوسطه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باب پایه ریزی تمدن نوین اسلامی گفت: کشور ایران جز پنج تمدن اصیل در دنیا می باشد، اما اکنون با در نظر گرفتن تحولات و پیشرفت های هر روز در جهان و تغییرات در نگرش نسل نو و جوان، پایه ریزی تمدن نوین اسلامی یکی از مأموریت های مهم تربیتی و اجتماعی در آموزش و پرورش می باشد.
وی با تاکید برعناصر موثردراثربخشی مدارس خاطر نشانکرد: اولین عنصر اثر بخشی در مدارس نقش مدیریت و رهبری آموزشگاهی است؛ و در راهبری آموزشگاهی باید به اصل و علوم روانشناسی آموزشگاهی، مردم شناسی، جمعیت شناسی، فرهنگ شناسی وجامعه شناسی نیز توجه نمود.
قربانی مهر افزو: دومین عنصر در اثر بخشی مدارس معلمان هستند؛ زیرا آنان با بکارگیری روش های جدید آموزشی با استفاده از فناوری نوین و ایجاد محیط آموزشی متنوع در فرایند یاددهی و یادگیری و اثر بخشی مدرسه نقش بیبدیلی را ایفا می کنند.
وی گفت: سومین عنصر اثر بخشی مدرسه ، اولیای همراه و مشارکت جو می باشد؛ که با اجرای برنامه های تحولی مدرسه همراه بوده و از ظرفیت بالایی برای اثربخشی مدارس برخوردار می باشند.
مدیر آموزش و پروش منطقه ۱۹ چهارمین و مهمترین عنصر اثر بخشی مدارس را دانش آموزان دانست و افزود؛ این دانش آموز پژوهشگر، کنجکاو، وقت گذار و مطالبه گر است که اثر بخشی مدرسه را در پیرامون خود و جامعه جاری و ساری می سازد.
ارسال دیدگاه