جعفر عالی‌پور*

حضوری بهتر از مجازی

کلاس‌های حضوری اهمیت زیادی از نظر ارتباط مستقیم با دانش آموزان و همچنین تعاملات اجتماعی دارند و امکان ارتباط فیزیکی با همکلاسی‌ها و کارهای عملی و انجام فعالیتهای آزمایشگاهی فراهم است که می‌تواند در فهم مطالب و ایجاد انگیزه برای یادگیری موثر باشد و این امکان را به دانش آموزان  می‌دهد تا سوالات خود را به صورت مستقیم مطرح کنند و پاسخ سوال را دریافت کنند به همین دلیل بازدهی کلاس های حضوری خیلی بیشتر است. 

کد مطلب: ۱۴۲۷۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
حضوری بهتر از مجازی

در کلاس‌های مجازی امکان ارسال فیلم‌های آموزشی، انیمیشن‌های علمی و ... وجود دارد و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا از هر کجا که باشند به درس بپردازند و با ذخیره این فیلم‌ها هر موقع که بخواهند از آنها استفاده کنند.

همچنین کلاس‌های مجازی می‌تواند برای افرادی که در فواصل جغرافیایی دور از مرکز آموزشی هستند به عنوان گزینه‌ای مناسب ظاهر شود در صورتی که این مناطق حداقل امکانات لازم از جمله اینترنت مناسب داشته باشند.

کلاس‌های حضوری نیز اهمیت زیادی از نظر ارتباط مستقیم با دانش‌آموزان و همچنین تعاملات اجتماعی دارند و امکان ارتباط فیزیکی با همکلاسی‌ها و کارهای عملی و انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی فراهم است؛ همچنین در کلاس‌های حضوری مشارکت دانش‌آموزان بیشتر است و امکان کار گروهی با سایر همکلاسی‌ها و یادگیری از یکدیگر و کسب تجربه بیشتر است.

یادگیری دانش‌آموزان موقعی پایدار و عمیق است که خودشان در رسیدن به دانش جدید فعال باشند و معلم نقش هدایت‌کننده داشته باشد که در کلاس‌های حضوری بهتر می‌توان به این هدف دست یافت. در کلاس‌های حضوری تمرکز دانش‌آموزان بیشتر است و عوامل ایجاد حواس‌پرتی، کمتر می‌شوند که همه این موارد می‌توانند در فهم مطالب و ایجاد انگیزه برای یادگیری مفید و موثر باشند.

کلاس‌های حضوری این امکان را به دانش‌‌آموزان می‌دهد تا سوالات خود را به صورت مستقیم مطرح کنند و پاسخ سوال را دریافت کنند. ضرب‌المثل چینی هست که بیان می‌کند «به من بگو فراموش می‌کنم، نشانم بده ممکن است یادم بماند، بگذار انجام دهم می‌فهمم» که در این‌باره امکان انجام فعالیت عملی و آزمایشگاهی در کلاس‌های حضوری فراهم است و دانش‌آموزان بهتر می‌توانند مفاهیم علمی را درک کنند؛ در مجموع بازدهی کلاس‌های حضوری خیلی بیشتر است.

*معلم نمونه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار