فوت 11 تهرانی در یک ماه اخیر بر اثر گازگرفتگی

تهران (پانا) - رئیس اورژانس استان تهران به شهروندان درخصوص مسمومیت با گاز منواکسید کربن هشدار داد و گفت در یک ماه اخیر 11 نفر جان خود را بر اثر گازگرفتگی از دست دادند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فوت 11 تهرانی در یک ماه اخیر بر اثر گازگرفتگی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اورژانس استان تهران، محمد اسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران با هشدار به شهروندان گفت: در روزهای اخیر با شروع سرما موارد مسمومیت‌های ناشی از استشمام گاز سمی منوکسید کربن افزایش چشمگیری داشته‌است، به طوری‌ که تنها در تهران و طی حدود یک ماه اخیر بیش از 147 مورد مسمومیت با گازمنوکسید کربن گزارش شده که آمار بالایی است.

وی افزود: متاسفانه 11 نفر از این تعداد جان باختند که تعدادی از آنها کودکان بودند.

توکلی با تاکید بر راه اندازی اصولی و استاندارد وسایل گرمایشی توضیح داد: مونوکسید کربن، گازی بی رنگ، بدون بو، نامرئی ، بسیار سمی و کشنده است و علایم زودرس مسمومیت با آن، سردرد، سرگیجه، تهوع ، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفولانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی ) و علائم دیررس و حاد مسمومیت با منوکسید کربن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است.

رئیس اورژانس استان تهران تصریح کرد: خارج کردن افراد مسموم در صورت امکان از محیط آلوده و قرار دادن آنها در محیط باز از مهمترین اقدامات محسوب می‌شود همچنین باید افراد مسموم به سرعت از هوای آزاد تنفس کنند. درها و پنجره‌ها نیز باید باز و وسایل گرمازا مانند اجاق‌گاز و بخاری خاموش شود و سریع با اورژانس تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار