مدیر پیش دبستانی باغ‌مینو ناحیه یک بهارستان:

قصه‌گویی و قصه‌خوانی باعث افزایش قدرت خیال‌پردازی در کودکان می‌شود

بهارستان یک (پانا) - مدیر پیش دبستانی باغ‌‌مینو ناحیه یک بهارستان در حاشیه برپایی مسابقه قصه‌گویی، مهم‌ترین عامل افزایش قدرت خیال‌پردازی در کودکان را قصه‌گویی و قصه‌خوانی دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۶۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
قصه‌گویی و قصه‌خوانی باعث افزایش قدرت خیال‌پردازی در کودکان می‌شود

مسابقه قصه‌گویی با حضور معصومه احمدی معاون آموزش ابتدایی و مریم عینی کارشناس پیش دبستانی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در پیش دبستانی باغ مینو برپا شد.

رقیه عیدی شیرینبلاغ، مدیر آموزشگاه باغ‌ مینو ناحیه یک بهارستان از برگزاری مسابقات قصه‌گویی در این آموزشگاه خبر داد و اظهار کرد: هدف از ایجاد مسابقه قصه‌گویی در آموزشگاه باغ‌مینو این است، کودکان از دوران کودکی با کتاب و کتاب‌خوانی انس بگیرند و در آینده برای جامعه‌‌ ایران فردی مفید باشند.

وی همچنین در خصوص تشویق کودکان به کتاب‌‌خوانی افزود: بنده و مربیان مهد برای ایجاد انگیزه در کودکان از بسترهای هنر استفاده می‌کنیم تا نوآموزان با علاقه به مبحث کتاب‌خوانی توجه کنند؛ در این مسیر والدین نوآموزان هم کمک می‌کنند تا کودکان از ابتدا به سوی مهارت کتاب‌خوانی روی آورند.

عیدی شیرینبلاغ همچنین ادامه داد: کتاب‌خوانی می‌تواند مانند شکوفه‌های بهاری باشد که در مسیر زندگی به میوه‌‌های پربار تبدیل شود، چه بهتر که رشد این شکوفه‌های بهاری را از همان کودکی برای کودکان ایجاد کنیم تا در مسیر زندگی بهترین تصمیمات را بگیرند.

وی همچنین ذکر کرد: کتاب برای کودکان بسیار موثر است؛ زیرا کودکان در دوره‌ سنی حساسی قرار دارند و با خواندن کتاب و دوستی با آن، تاثیرات مثبتی دریافت می‌کنند، در نتیجه در سنین‌ بالاتر سبب می‌شود کودکان مسیر درستی را برای خود انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر بنده کتاب‌های خوب، دوستانی هستند که هیچ‌گاه انسان را تنها نمی‌گذارند و همواره مانند دوستی مهربان در کنار افراد هستند، چنان که بعد دیگری از زندگی کردن را در دیدگاه انسان‌ها می‌گذارند.
وی همچنین در خصوص کتاب‌خوانی اذعان کرد: قصه‌گویی باعث افزایش خودباوری و قدرت سخنوری در نوآموزان می‌شود، هرچقدر افراد جامعه به سوی کتاب‌خوانی حرکت کنند، میزان باسوادان در جامعه افزایش پیدا می‌کند، پس سعی کنیم قصه‌گویی را از همان ابتدا وارد مدارس‌ کنیم.

عیدی شیرینبلاغ، کتاب را دوستی همیشگی دانست و گفت: کتاب تنها دوستی است که در هر حالی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید، کتاب فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد که باعث می‌شود دیدگاه جدیدی نسبت به دنیا و اطرافیان خود داشته باشید.

رقیه عیدی شیرینبلاغ، در پایان ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد: کتاب‌ها با انواع رده‌های سنی ارتباط برقرار می‌کنند و بهترین دوست برای کودکان و بزرگسالان است، پس در نگهداری از این گنج ارزشمند بکوشیم؛ زیرا خواندن کتاب‌های مختلف باعث افزایش آگاهی یک جامعه است.

خبرنگار دانش‌آموز‌: یگانه عسکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار