اولین بانوی پرستار نوش آباد:

زنان، دو برابر بیشتر از مردان به بیماری‌های ناشی از استرس دچار می‌شوند

استرس، تغذیه نامناسب و فقدان فعالیت فیزیکی، مهم‌ترین دشمنان سلامتی انسان در شرایط امروز جامعه هستند

اصفهان (پانا) - اولین بانوی پرستار نوش آباد عنوان کرد زنان دو برابر بیشتر از مردان به بیماری‌های ناشی از استرس دچار می‌شوند. در واقع استرس، تغذیه نامناسب و فقدان فعالیت فیزیکی، مهم‌ترین دشمنان سلامتی انسان در شرایط امروز جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۷۰۵
لینک کوتاه کپی شد
زنان، دو برابر بیشتر از مردان به بیماری‌های ناشی از استرس دچار می‌شوند

اولین بانوی پرستار نوش آباد گفت: دورهمی های خانوادگی یکی از اتفاقات مثبتی است که به شدت کاهش پیدا کرده و شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان به فضای مجازی پناه برده اند که می تواند به مشکلات جسمی و روحی آنان دامن بزند. بنابراین در روزهای تعطیل همراه با خانواده یا دوستان در طبیعت گردش کنید.

اکرم السادات عمارتی، در آیین پیاده روی گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: شهروندانی که اصول اولیه بهداشت فردی و سلامت روان را رعایت می کنند، کمتر دچار مشکل می‌شوند، اما متاسفانه مردم و حتی نسل جوان و تحصیل کرده نیز به اهمیت بهداشت جسم و روان خود بی توجه شده اند.

وی تصریح کرد: استرس، تغذیه نامناسب و فقدان فعالیت فیزیکی، مهم‌ترین دشمنان سلامتی انسان در شرایط امروز جامعه هستند و مهم‌ترین راهکار حفظ سلامتی نیز رعایت اصول پیشگیری از آنهاست اما مردم تا دچار بیماری نشده اند، توجهی به بهداشت فردی خود نمی کنند.

عمارتی افزود: بخش بزرگی از جامعه درگیر بیماری های روحی و عوارض جسمی ناشی از آن هستند. زنان تقریبا دو برابر بیشتر از مردان به بیماری های ناشی از استرس دچار می شوند که به عنوان بیماری های قلبی، اختلالات عضلانی، استخوانی، افسردگی و فرسودگی شغلی خودنمایی می کند.

وی تاکید کرد: استفاده از مواد غذایی مثل شیر بدون چربی یا کم چرب، پنیر و ماست به تقویت استخوان‌ها کمک می کند. بنابراین مصرف شیر و فرآورده های آن را در سبد غذایی خانواده ها قرار بدهید تا دچار اختلالات عضلانی و استخوانی نشوید.

این فعال اجتماعی گفت: نوشیدن آب کافی، می تواند به سلامت جسم و روان ما کمک کند، بنابراین باید همیشه یک بطری آب در کیف خود داشته باشیم تا بتوانیم در طول روز تشنگی‌مان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف آرد سفید تصریح کرد: متاسفانه آرد سفید تصفیه شده ارزش غذایی، ویتامین، مواد معدنی و چربی مفید خود را از دست داده و می تواند منجر به اضافه وزن و چاقی، دیابت و قند خون، بیماری قلبی و عروقی و مشکلات گوارشی شود بنابراین غلات سبوس‌دار را بیشتر بخورید و هر زمانی که می توانید فعالیت کنید.

عمارتی تاکید کرد: فعالیت بدنی و پیاده روی 150 دقیقه در طول هفته را به عنوان هدف خود قرار دهید و خانواده یا دوستانتان را به ورزش دعوت کنید، زیرا ورزش عامل موثری در سلامت جسم و روان انسان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار