مربی اسبق تیم ملی فوتبال نونهالان در گفت‌وگو با پانا؛

‌ترکیب تیم ملی فوتبال نوجوانان نشان‌دهنده اهمیت جایگاه آموزش‌و‌پرورش است

‌فدراسیون فوتبال‌ نباید تیم ملی فوتبال نوجوانان را رها کند/ عاقبت تیم ملی فوتبال نونهالان‌ نباید برای نوجوانان فوتبالیست کشور اتفاق بیفتد

تهران (پانا) - مربی اسبق تیم ملی فوتبال نونهالان با اشاره به این‌که آموزش‌و‌پرورش گنجینه‌ای بزرگ از آینده‌سازان ورزش کشور را در بر گرفته است‌ گفت‌ تعاملات وزارت آموزش‌و‌پرورش و وزارت از ورزشگاه به جوانان بیش از گذشته باید تنگاتنگ باشد. 

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
‌ترکیب تیم ملی فوتبال نوجوانان نشان‌دهنده اهمیت جایگاه آموزش‌و‌پرورش است

تیم ملی فوتبال نوجوانان پنج دوره در ادوار جام جهانی زیر ۱۷ سال شرکت کرده است. سال ۲۰۱۷، نوجوانان فوتبالیست ایران، بر جایگاه پنجمی جهان تکیه زدند، در مهر سال ۱۳۹۶ در یک چهارم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال، با شکست مقابل اسپانیا از صعود به نیمه‌نهایی باز ماند، دور قبل هم نتوانستند به این پیکارها راه پیدا کنند. تیم ملی فوتبال نوجوانان در این دوره در گروه مرگ با انگلیس و برزیل هم‌گروه شد. برزیلی که مدعی فتح جام است‌ مقابل نوجوانان فوتبالیست ایران شکست را پذیرا شد.

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در گام دوم مقابل انگلیسی صف‌آرایی کرد که در سال ۲۰۱۷ قهرمان جهان شده بود. نوجوانان فوتبالیست ایران مقابل انگلیس، تا دقیقه ۹۰‌، مدعی کسب قهرمانی در این دوره را زمین‌گیر کرده بود، ولی به خاطر بی‌تجربگی نتیجه را ناباورانه واگذار کردند.

نوجوانان فوتبالیست ایران در دیدار با کالدونیا، جشنواره گل به راه انداختند و توانستند به مرحله حذفی راه پیدا کنند، در این مرحله مقابل مراکش با سکه شانس آن هم در ضربات پنالتی نتیجه را واگذار کردند.

نیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در ایستگاه مراکش از قطار جام جهانی پیاده شد اما نوجوانان فوتبالیست ایران با غلبه بر برزیل، رکوردی ماندگار در تاریخ فوتبال ایران به ثبت رساندند.

محسن سیدی، مربی اسبق تیم ملی فوتبال نونهالان در گفت‌وگو با پانا بعد از حذف تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با شکست مقابل مراکش در جام جهانی زیر ۱۷ سال، اظهار کرد: «نوجوانان فوتبالیست ایران، با وجود شکست مقابل‌ مراکش عملکرد خوبی را در این آوردگاه مهم فوتبال جهان ارائه کردند.»

مربی اسبق تیم ملی نونهالان افزود: «درست است که شانس سهم زیادی در ضربات پنالتی دارد، ولی باید بیشتر در تمرینات روی ضربات پنالتی کار می‌کردیم.»

سیدی تأکید کرد: «فوتبال ایران در رده‌های پایه فاصله زیادی با کشورهای بزرگ فوتبال دنیا و حتی آسیا مانند ژاپن ‌دارد، در همین جهانی زیر ۱۷ سال دیدیم که نمایندگان قاره آفریقا چه عملکرد خوبی تاکنون در این رقابت‌ها ارائه کردند. به‌طور مثال می‌توانیم به مالی اشاره کنیم که در این مرحله توانست مکزیک را با جشنواره گل بدرقه کند.»

مربی اسبق تیم ملی نونهالان بیان کرد: «نوجوانان فوتبالیست ایران در جام جهانی با غیرت ایرانی مقابل بزرگان فوتبال دنیا ایستادند و در همین دیدار با مراکش هم تا پایان ۹۰ دقیقه پیروز میدان بودند ولی در دقایق اضافه به خاطر چند اشتباه نتیجه را به تساوی کشاندند و در ضربات پنالتی با بی‌دقتی بازی را به مراکشی‌ها واگذار کردند.»

سیدی بر ضرورت حمایت ویژه از تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان به‌عنوان یک سیاست مهم در تقویت زیربنای فوتبال کشور تأکید کرد و گفت: «فدراسیون فوتبال‌ نباید تیم ملی فوتبال نوجوانان را رها کند، زیرا این فوتبالیست‌های نوجوان آینده فوتبال کشور را رقم می‌زنند.»

مربی اسبق تیم ملی فوتبال نونهالان ادامه داد: «برنامه‌ریزی‌ها و اردوها و همه اقداماتی که برای تیم‌های پایه انجام می‌شود برای فدراسیون هزینه‌آور است و نباید وقتی که این بازیکنان به چنین مرحله‌ای رسیدند آن‌ها را رها کرد. باید این اندوخته‌های فوتبال کشور در آینده حفظ شوند.»

سیدی با اشاره به این‌که عاقبت تیم ملی فوتبال نونهالان‌ نباید برای نوجوانان فوتبالیست کشور اتفاق بیفتد، اضافه کرد: «کنار تربیت بازیکن، باید مربیان هم در این راستا تربیت شوند، به طور مثال چرا مثلاً حسین عبدی نباید سکان‌دار تیم‌های بالاتر در رده‌های سنی را بر عهده بگیرد.»

مربی اسبق تیم ملی نونهالان اظهار کرد: «باید از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال نوجوانان کشور تقدیر شود و شکست مقابل مراکش چیزی از شایستگی‌های نوجوانان فوتبالیست ایران کم نخواهد کرد.»

سیدی با تأکید بر این‌که خیلی از بازیکنان تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران دانش‌آموز هستند، تصریح کرد: «این مهم‌ نشان‌دهنده ظرفیت غنی آموزش و پرورش در آینده‌سازی برای فوتبال کشور است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار