یک اقتصاددان در گفتوگو با پانا مطرح کرد:
استارت آپیشدن ذهن دانشآموزان را پرسشگر و خلاق میکند
ضرورت جایگزینکردن روشهای پرسشگری در آموزش به جای روشهای سنتی
تهران(پانا)- یک اقتصاددان گفت یکی از کارهایی که ذهن دانشآموزان را پرسشگر بار آورده و برای آنها سوال ایجاد میکند، بحث استارتآپها است. باید جستوجو کرده و دانشآموزانی را که ذهن فعال و کنکاشگونه دارند با مسائل روز جهان آشنا کرد.
علی قنبری، اقتصاددان در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «باید آموزش و روشهای آن را کارآمد کرده و دانشآموزان را به مسائل کارآفرینی و موارد بالندگی عادت دهیم. برنامههای آموزشی را طوری قرار دهیم که ذهن دانشآموزان رشد کرده و به شکوفایی برسد.»
وی ادامه داد: «روشهای کهنه و سنتی که در گذشته وجود داشت را کنار گذاشته و مسائل نو و جدید که ذهن دانشآموزان را به پرسشگری عادت میدهد، جایگزین آنها کنیم.»
قنبری افزود: «مسائل کنکاشی و مطالبی که دانشآموزان را به سمت جستوجوگری سوق میدهد به آنها آموزش دهیم تا با این آموزش بتوانیم آنها پرسشگر به بار آوریم.»
این اقتصاددان تاکید کرد: «باید بتوانیم با ایجاد روشهای کارآمد در آموزش و هدایت دانشآموزان به سمت جستوجوگری، به دنبال راهکارها و راهحلهای نوین باشیم.»
وی گفت: «روشهای مبتنی بر جستوجوگری، ایجاد سوال در ذهن بچهها و همچنین ارائه راهکارهای مفید و موثر که بتواند ذهن دانشآموزان را با مسائل روز و پیشرفتهایعلمی و تکنیکی آشنا کند، بسیار تاثیرگذار است.»
قنبری درباره نقش استارتآپها در پرسشگرشدن دانشآموزان گفت: «یکی از کارهایی که ذهن دانشآموزان را پرسشگر بار آورده و برای آنها سوال ایجاد میکند، بحث استارتآپها است. باید جستوجو کرده و دانشآموزانی را که ذهن فعال و کنکاشگونه دارند با مسائل روز جهان آشنا کنیم.»
این اقتصاددان گفت: «دانشآموزان را به گونهای تربیت و تجهیز کنیم که بتوانند با این تغییرات و تحولات و ایجاد چالشهای زندگی به راهکارهای نوین دست پیدا کنند.»
وی لازمه انجام این کار را وجود معلمان جستوجوگر دانست و گفت: «لازمه این کار وجود معلمان جستوجوگر و معلمانی است که به دنبال راهکارهای جدید هستند و همچنین معلمانی که از روشهای قدیمی و کهنه پرهیز کرده و آموزشهای جدید را جایگزین آموزشهای قدیمی میکنند.»
ارسال دیدگاه