رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

آماده بهره‌مندی از مشارکت برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هستیم

همه عوامل سهیم و موثر در ارکان تعلیم و تربیت باید نقش‌آفرینی کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از آمادگی این سازمان برای بهره‌مندی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و مشارکت مجموعه‌ها و گروه‌های مختلف در راستای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده بهره‌مندی از مشارکت برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت هستیم

احمد محمودزاده در آیین امضای تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، قرارگاه جهادی توسعه همه‌جانبه روستا (وزارت کشور) و موسسه تربیتی آموزشی مدارس مسجدمحور گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهاد فرهنگی و اجتماعی، نقش بنیادین و بی‌بدیل در سرنوشت جامعه ایفا می‌کند. تمام آحاد جامعه، بخشی از مستعدترین دوران زندگی خود را در کلاس درس و توسط معلمان و مربیان آموزش می‌بینند.

وی افزود: شکل‌گیری باورها و اعتقادات آن‌ها در شکل‌گیری آینده کشور تاثیر عمیقی دارد و به همین دلیل در دنیا هم اینطور است که آینده کشور را در مدارس امروز می‌بینند. نیروی انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه کشور و به عنوان عامل پیشرفت و تمدن‌سازی در کلاس‌های امروز توسط معلمان تربیت می‌شوند.

محمودزاده با بیان اینکه این تربیت و برنامه‌ریزی هرچه بهتر و غنی‌تر اتفاق بیفتد، آینده بهتری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل شعار امسال آموزش و پرورش مدرسه قوی، ایران قوی انتخاب شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت گفت: احساس می‌کنیم که همه ارکان تربیت در این امر باید مشارکت داشته و با نگاه و ادبیات مشترک باید هم‌افزایی شکل گیرد و هم اینکه آموزش و پرورش به تنهایی از عهده این مسئولیت سنگین و حساس برنمی‌آید. بنابراین همه عوامل سهیم و موثر در ارکان تعلیم و تربیت باید نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از کلیدواژه‌های جدی، مشارکت خانواده، اولیا، معلمان، دانش‌آموزان و گروه‌های تربیتی و جهادی است، اظهار کرد: در نگاهی که در دولت سیزدهم وجود دارد و نشانگرهای مثبتی که در سند تحول دولت به آن اشاره شده، افزایش مشارکت‌های اجتماعی برای بهسازی آموزش و پرورش است.

محمودزاده با بیان اینکه در گذشته نگاه به مشارکت اولیا فقط نگاه مالی شده اما در دولت سیزدهم نگاه جدی به مشارکت چندوجهی شده است، تصریح کرد: در مجموعه وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، علاقه‌مندیم که در این حوزه در داخل مدرسه که کانون حضور دیگران می‌دانیم، بستر و لوازم و الزامات این کار را فراهم کنیم تا مدرسه به وضعیت مطلوب برسد.

وی گفت: در این راستا سعی بر این است که با همه مجموعه‌ها و گروه‌ها که در حوزه آموزشی، پرورشی و تربیتی می‌توانند حضور داشته باشند، مشارکت کرده و علاوه بر مشارکت در استفاده از امکانات سخت‌افزاری و نیروی انسانی به موضوع نرم‌افزاری در حوزه آموزش و پرورش برسیم تا فضا را با همکاری شرکا آماده کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳ مطالعه جدی در حوزه استفاده از ظرفیت دیگران در مجموعه سازمانی انجام دادیم.‌ هر چند کار جدیدی است و مجموعه‌ها آمادگی خوبی برای ورود به این موضوع دارند اما هنوز به ادبیات مشترک نرسیده که این جلسه جهت استفاده از این ظرفیت است.

وی با اشاره به تحصیل حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور اظهار کرد: نزدیک به ۱۷ میلیون جمعیت دانش‌آموز با خانواده، تفکیک شده به لحاظ جنسیتی و روستایی و شهری به‌صورت هدفمند و نظام‌مند و کاملا پیوسته به مدت ۹‌ماه در یک سال تحصیلی در مجموعه‌های آموزش و پرورش به‌ویژه مدارس حضور دارند که ممکن است شکل‌گیری این سازماندهی در نهادهای دیگر نیاز به هزینه زیادی داشته باشد.

محمودزاده با بیان اینکه کاری که می‌خواهد اتفاق بیفتد، کیفی‌سازی فعالیت‌ها در مدارس روستایی است، گفت: امروز ۹۸ درصد دانش‌آموزان در کلاس درس حضور دارند که بالغ بر ۹‌میلیون جمعیت دانش‌آموزان ابتدایی هستند.

وی با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه برای کیفیت‌بخشی است، گفت: آموزش باکیفیت باید در روستاها اتفاق بیفتد. اکنون در روستاهایی داریم مدارسی را که یک دانش‌آموز و یک معلم دارند و این به برکت نظام اسلامی اتفاق افتاده است. بنابراین این تفاهم‌نامه برای کیفی‌سازی فرآیند تعلیم و تربیت در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار